"הוויה", העורכת טקסי חיים – נישואין, אבלות, התבגרות ולידה - לפי עקרונות יהודים – חילוניים, היא מהלך תרבותי משותף של המדרשה באורנים, מרכז בינה של התנועה הקיבוצית ומכון הטקסים החילוני, שנועד ליצור טקסי חיים ישראלים, לפי ערכי היהדות הפלורליסטית והחילונית. בדיוני "בית המדרש החילוני" של הוויה, שנפתח לפני כחודש, נקבעים קווי המתווה לטקסים המותאמים לזוגות אשר רוצים טקס ישראלי עם זיקה ליהדות. כך למשל, ב"הוויה" מקובל לאפשר גם לאשה לומר "הרי אתה מקודש לי", ולא רק לגבר. הנושא הנלמד בשנה זו בבית המדרש הוא טקס הנישואין תוך התמקדות על הקהילות המרכיבות את החברה הישראלית, כמו למשל הציבור החילוני, עולים חדשים, הציבור המסורתי, והקהילה ההומו-לסבית, ש"הוויה" מחתנת גם זוגות מקרבה.
אתמול בבית המדרש היהודי-חילוני של "הוויה" נדון נושא שבירת הכוס בחתונה בין שני גברים, ומעתה, יציעו עורכי הטקסים של "הוויה" לשני בני הזוג לשבור כוס, בו זמנית. עם זאת, בשל הרצון לאפשר למשתתפי הטקסים להשפיע ולעצב את הטקס לפי המתאים להם, מדובר בהמלצה כאשר את ההחלטה הסופית יקבלו בני הזוג הנישאים.
"הגענו להסכמה לפיה בחתונתם של שני גברים נציע לשניהם לשבור כוס. שבירת הכוס בחתונה היא אקט סימבולי שמטרתו להזכיר את חורבן הבית הלאומי, כתוצאה משנאת חינם, ומתוך כך לחזק את ההבנה של בני הזוג לסכנותיה של שנאת חינם. ישנו היגיון רב בשבירת שתי כוסות בטקס של זוג גברים, לא רק מבחינה שיוויונית אלא גם כתזכורת כפולה לסכנותיה של שנאת חינם, המופנית כיום לעיתים קרובות נגד בני הקהילה ההומו לסבית. " אומר עופר קורנפלד, יו"ר הוויה.
בשיעורים הבאים של בית המדרש של הוויה יידונו משתתפי בית המדרש בטקס הנישואין תוך הסתכלות בחתך רוחבי על שלל הקהילות המתקיימות כיום בישראל, וביניהן קהילת יוצאי אתיופיה, קהילת הניו-אייג', והקהילה החילונית.