בוחרים חברה לקידום אתרים? ובכן, קידום אורגני בגוגל הוא משימה מורכבת שדורשת מקצועיות רבה והתעדכנות שוטפת בכל עדכוני גוגל השונים, לצורך ביצוע אופטימזציה מיטבית לאתר. במאמר זה תמצאו את כל המידע החשוב בנושא.

כלים
בחירת חברה לקידום אתרים
בחירת חברה לקידום אתרים

תחום קידום האתרים נמצא בזירה המשתנה כמעט על בסיס חודשי. זהו תחום דינמי, הכולל בתוכו קשת רחבה של תתי תחומים.

תחום זה עבר תהפוכות וטלטלות רבות לאורך השנים.

כאשר גוגל הוקמה ב-1998, עבודתם של מקדמי האתרים היתה פשוטה יחסית. פשוט להקים אתר, לדחוס בו את מילות המפתח אותן רצו לקדם ולהשיג כמה שיותר קישורים חיצוניים לאתר.

כל זאת נעשה בזמנו ללא התייחסות לחווית הגלישה של המשתמש ,אלא אך ורק כדי "לרצות" את מנוע החיפוש של גוגל וכך להשיג דירוג ומיקומים לאתר.

כיום, התחום מורכב הרבה יותר וכולל בתוכו מכלול של מרכיבים והמון "חלקים זזים".

קידום אתרים אורגני מקצועי

אז מה עושים ואיך בוחרים חברה אשר תענה לכל דרישות העסק שלכם?

אנשי השיווק הדיגיטלי כיום משמשים כיועצים אסטרטגיים לכל דבר. בנוסף לעבודת שיווק וקידום אורגני בגוגל, עליהם גם לשמש כחוקרים, כאנשי טכנולוגיה ולעיתים קרובות גם כפסיכולוגים.

לכן, קודם כל, עלינו לוודא שאנשי השיווק מולם אנו עובדים הולכים לבצע בצורה מקצועית את הפעולות הבאות:

  • מחקר מילות מפתח – בחירת המילים הנכונות והטמעתן באתר.
  • אפיון האתר ובניית תוכן – בין אם פוסטים, כלים, אפליקציות שירוצו על האתר ויצירת תוכן מסוגים שונים על מנת למשוך תנועה לאתר ולייעל את חווית המשתמש.
  • הגדרת פרוטוקולים – SCHEMA.ORG VIDEO XML REL=AUTHOR ועוד, על מנת למקסם את החשיפה שלכם מול מנועי החיפוש.
  • פעילות במדיה החברתית – ככל שהתחום מתפתח, כך גם השילוב שבין מנועי החיפוש לרשתות החברתיות מתחזק. גוגל משתמש בכמות השיתופים וה"באז" הכללי סביב המוצר שלכם כדי לקבוע דירוג. יצירה והשתתפות בשיחות סביב התעשייה שלכם הינה חיונית לקידום האתר.
  • נגישות אתר – על אנשי השיווק ליצור אתר קל לניווט, בעל חווית משתמש איכותית ואשר יהיה קל לאינדוקס וזחילה על ידי מנועי החיפוש.
  • אסטרטגיית תוכן – עלינו לבדוק שהחברה עימה אנו עובדים מתמחה גם ביצירת תוכן איכותי סביב המוצר. "התוכן הוא המלך" הוא משפט נפוץ בתעשיית השיווק הדיגיטלי.
  • בניית קישורים – חלק חשוב מאוד ביצירת אמון באתר ותנועה אליו הוא השגת שיתופי פעולה עם אתרים רלוונטיים.
  • ורטיקלים של חיפוש – יצירת נוכחות מקומית. קידום על ידי תמונות, וידאו, חדשות מקומיות ועוד.

אופטימזיציה לקידום אתרים בגוגל

הלכה למעשה

רצוי לקיים פגישה עם כל הצוות המקצועי בחברה, לדון בתהליכי האופטימיזציה השונים, ולשמוע מהם איזה מסלול לדעתם הוא האופטימלי לקידום האתר.

  • פונים למספר חברות (לפחות 3) ומבררים כמה זמן הן עוסקות בתחום, מי מעובדי החברה יטפל בתיק הלקוח ואיזה נסיון שיווקי יש לו\ה.
  • מבקשים המלצות ובודקים אותן.
  • מהו תוקף החוזה? לכל חברה יש חוזה שירות בו היא משתמשת. מומלץ לבדוק שהתנאים תואמים ליכולות העסק שלכם.
  • מבקשים דוגמאות להצלחות שונות בגוגל וליתר מנועי החיפוש, רצוי של אתרים מהנישה של העסק שלכם.
  • אופטימיזציה לאתר אינה עבודה חד פעמית. עלינו לשאול את חברת הקידום כיצד תתבצע עבודת הקידום לאורך זמן, אילו דוחות נקבל וכל כמה זמן יונפקו דוחות אלו. האם תתקיים אופטימזציה לתוכן ולאתר כל חודש או שחברת הקידום "גדולה" מדי והולכת לעשות זאת באופן חד פעמי לאחר חתימת החוזה.
  • בדקו האם יש לחברה בסיס לקוחות ומספיק אתרים על מנת להשיג קישורים חיצוניים לאתר שלכם.
  • בדקו האם החברה בקיאה בנושאים של חווית משתמש. חווית משתמש UI\UX הפכה עם הזמן לחלק משמעותי בדירוג האתר בגוגל.
  • בדקו אילו שירותים החברה מספקת חוץ מהאוטימיזציה של האתר. על כל ערוצי המדיה שלנו לדבר באותה שפה. בתור עסק בעולם הדיגיטל התחרותי של היום, אנו חייבים לעבוד עם חברה מקצועית גם בתחומים של:

1) קידום ממומן בגוגל

2) קידום ממומן בפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות

3) פרסום ושיווק ביוטיוב

4) פרסום ושיווק מסורתיים

אנו מקווים שמאמר זה מבהיר קצת את התהליך הכרוך בבחירת חברה לקידום אתרים.

תחום זה אינו ברור לכולם וחשוב לגשת אליו עם ידע מוקדם ושאלות ממוקדות.

נשמח לשמוע את התובנות שלכם לגבי הנושא ואי אלו חוויות שחוויתם כאשר בחרתם חברת שיווק בעבר.

מוגש מטעם צוות המומחים של לינקשייק קידום אתרים אורגני.