
היתרונות של ניהול לקוחות דרך מערכת CRM:
המערכת מכילה מספר שירותים שמסייעים לשמר את הלקוח מהפנייה הראשונית ועד הרגע שהופכים אותו ללקוח חוזר כולל מעקב אחר כל התחנות שבדרך לצורך ייעול ושיפור השירות.
ניהול ובקרה על תהליכי השיווק- כיום רוב תהליכי השיווק נעשים באופן דיגיטלי וחשוב מאוד למדוד אותם בצורה נכונה בכדי לבדוק יעילות. לצורך כך יש לנהל בקרה אחר כל אחד מהשלבים השונים בתהליך השיווק, תוצאות של קמפיינים, נתוני חשיפה ואפקטיביות של כל אחת מהפעולות. דרך בקרה זו ניתן לעקוב אחר מה אפקטיבי ומה פחות ולייעל תהליכי שיווק עתידיים.
ניהול לידים ופניות לקוחות-לידים של לקוחות או פניות של מתעניינים עלולים להתפספס כאשר אין עליהם מעקב או שאינם שמורים במקום אחד ומדוסר לצורך ביצוע פולו אפ. שימוש תוכנת CRM מאפשר מעקב אחר הקשר עם הלקוח מהפנייה הראשונית ועד הסגירה או חוסר הסגירה, לבדוק מה קרה עם כל לקוח ולקוח ולהגדיל את הסיכויים למכירה בפנייה הבאה. מעקב מדויק אחר כל לקוח תאפשר לבדוק מה קרה במהלך הקשר איתו, איפה נפלה העסקה וגם איזה לקוח הינו לקוח פוטנציאלי שכדאי לפנות אליו בעתיד.
ניהול לקוחות קיימים- ברגע שיש לקוחות קיימים ניתן לסווג אותם תחת מועדון לקוחות או מנויים במערכת ואפילו לסמן לקוחות מועדפים. בצורה כזו אפשר לשמור במרוכז את כל הלקוחות הקיימים, לשלוח להם עדכונים דרך המערכת, חדשות ופרסומות וגם ברכות לתאריכים מיוחדים כמו ימי הולדת וימי נישואין שנשמרו מראש במערכת לצורך כך.
הפקה של דו"חות- כל פעילות שיווקית וכל פעילות מכירה צריכה להימדד בסופו של דבר. לצורך כך קיימת אפשרות בתוך מערכת CRM להפיק דוחות בכל תחום מתוך המערכת כולל סינון נתונים ופרמטרים רלוונטיים וכאלה שלא רלוונטיים. דוח"ות עם נתונים מדויקים לזמן ספציפי מאפשרים מעקב אחר תהליכי מכירה, תהליכי שירות, פולו אפ אחר לקוחות רלוונטיים ודיוק של קמפיינים בתחום השיווק.
סגירת עסקאות מהירה ונוחה יותר- מערכת CRM מאפשרת לסגור תהליכי מכירה בצורה מהירה יותר שכן בסיום שיחה ניתן לשלוח באופן מידי את הטפסים לחתימה דיגיטלית של הלקוח ולקבל אותם חזרה ישירות למערכת ולשמור אותם בצורה מסודרת לשימוש עתידי.
הכנסת מערכת CRM הינה רלוונטית לכל עסק בטח ובטח בשנה מתקדמת כמו שנת 2023. עסק שלא מעביר את כל ההתנהלות הפנים ארגונית שלו וההתנהלות אל מול הלקוחות לניהול שיווקי דרך מערכת CRM לא יצליח לעמוד בקצב של המתחרים שלו.
מערכת CRM היא הדרך הטובה ביותר לעסק בכל גודל ובכל תחום לוודא שכל פניה של לקוח מתנהלת בצורה נכונה וכמה שיותר מדויקת, להפוך לקוח מתעניין ללקוח משלם וכמובן לשמר לקוחות ולדייק תהליכי שיווק ומכירה באופן קבוע.