כלים

הקידמה שהשתלטה על חיינו מחייבת גם את בעלי העסקים הקטנים והבינוניים להתאים עצמם לדרישות הלקוח. כיום אין הבדל בין חברת היי-טק בת"א לפיצרייה בפריפריה. אתר אינטרנט מהווה נדבך חשוב במיתוגו של העסק

יותר ויותר בעלי עסקים מקומיים, כמו למשל פיצריות שכונתיות, שעד היום הסתפקו בחלוקת פלאיירים בתיבות דואר או ברבע עמוד במקומון, מבינים היום כי הדרך להגיע ללקוחות רבים בזמן קצר, הוא באמצעות שילוב מערך מחשוב בעסק הכולל אתר דינמי שצפוי להרחיב את מעגל הלקוחות ולתת מענה מהיר יותר ללקוח, שלא ייאלץ להמתין בטלפון, או לחפש את תפריט הפיצות והמחירים שלהן מהפלאייר שהמתין ליד דלת ביתו בשבוע שעבר.

לאחר שהאתר הוטמע ניתן להשתמש בו כערוץ קשר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, ללא כל עלות נוספת, ע"י הכנסת עדכונים שוטפים על מבצעים, שעות פעילות, מוצרים חדשים, ועוד. בנוסף, ניתן לבנות מועדון לקוחות ולהציע שיתופי פעולה לעסקים רלוונטיים אחרים כגון  תיירות, מלונות ובתי אירוח, או למארגני כנסים וסיורים באזור בו ממוקמת הפיצרייה ולהפוך אותה למותג מודרני שמושך אוכלוסיות רבות ומגוונות.

ניר אלוש מנכ"ל LiveCity, מהחברות המובילות בשוק בניית האתרים בארץ, המספקת גם פלטפורמה להקמה עצמאית של אתרי אינטרנט, מצביע על הנקודות המרכזיות בהן צריכים בעלי עסקים להתמקד, כדי שיהפכו את האתר שברשותם לכזה המגייס לקוחות חדשים ומגיע לקהלים רחבים: "ראשית יש לזכור שהסבלנות ורמת ריכוז שמשקיע הגולש הממוצע בקריאה הינם נמוכים מאוד. לכן, מומלץ לשמור על מבנה אתר פשוט ובהיר ככל הניתן ולהימנע מריבוי מלל, שעלול לבלבל את הגולש. מאותה סיבה, מומלץ להדגיש בטקסט את הדברים החשובים ביותר, או לחלופין להשתמש בכותרות ייחודיות.

אגב, מחקרים מוכיחים שכל לחיצה גורמת לאחוזי נטישה גבוהים יותר לכן, מומלץ להציב במקומות מרכזיים מוצרים שאתם יודעים שיעניינו את הגולש ויגרמו לו לשהות יותר זמן באתר. מוצרים אלו יובילו אותו לרכוש פריטים נוספים או לשדרג את רכישתו, למשל – להגדיל את גודל הפיצה במקרה הפיצרייה. הוספת הטלפון במקום מרכזי, כמו כותרת האתר, תקל על הגולשים ותאפשר להם ליצור קשר מבלי להתאמץ".

אלוש מציין עוד, כי התוכן הוא אלמנט חשוב אך המחשה באמצעות תמונות או אלמנטים חזותיים אחרים כמו סרטונים וכד' מועילה ומושכת אף יותר. "חשוב כי האתר יעבור הגהה קפדנית וינוסח ברמה גבוהה, דבר שיצור אמון אצל לקוחות וספקים פוטנציאליים. כמו כן אם אתם משווקים או עובדים עם חברות מוכרות כדאי לתת במה לכך באמצעות הדגשת שמן והלוגו שלהן. חשוב לשמור על אתר דינמי עדכני וחי ואחת הדרכים הן עדכוני מבצעים, הוספה והחלפה של תמונות חדשות והפעלת רשתות חברתיות עם תכנים המעודדים שיתוף", מסכם אלוש.