אחד התחומים החדשים והבולטים ביותר באסטרטגיות עסקיות היום הוא "אחריות חברתית". עד היום היה מקובל לחשוב שאחריות חברתית היא שם נרדף לקשרי קהילה, לתרומת כסף או להתנדבות עובדים אך אלה, הן חלק קטן בתוך המכלול הקרוי אחריות חברתית. אופי הקשר עם הקהילה משתנה והופך להיות חלק אינטגרלי ומשמעותי בתוך האסטרטגיה השיווקית של הגוף עסקי, הקשר עם הקהילה הופך למרכיב חשוב במיצוב התדמיתי של הגופים העסקיים.
"אחריות חברתית" ניסתה להיות דרך חיים במדינת ישראל בעשורים הראשונים שלאחר הקמתה, והתבטאה בדאגה לדיור ציבורי ולקידום השדה של עיצוב ואדריכלות גם דרך מבני ציבור. דרוש שינוי תפיסתי, דרושה מהפכה בגישה הכללית בעולם הבנוי בו חיים, בשכונה אליה אנחנו חוזרים כל יום ובשטחים הציבוריים השייכים לכולנו
משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה פרסם אתמול הוראת מנכ"ל חדשה בעניין "התניית סיוע בקיום אחריות חברתית". הוראת מנכ"ל חדשה זו קובעת כי מתן סיוע ע"י משרד התמ"ת יותנה בכך שמבקש הסיוע אינו מפר הפרות בוטות בתחומים של האחריות החברתית. כלומר, הסיוע יותנה בכך שהמבקש ובעל שליטה בו לא הורשע ולא נקנס בגין עבירות מסוימות בתחום דיני העבודה, לא הורשע בעבירות מרמה ושוחד לפי חוק העונשין או בעבירות שונות לפי חוק עובדים זרים וכי הוא מתחייב לשמור על זכויות עובדיו בתקופת הסיוע