בטיחות בדרכים

(חיפה והקריות)
שבוע בטיחות בדרכים בבתי הספר במועצה האזורית זבולון צילום- משה יערי

במסגרת שבוע הבטיחות, התקיימו מגוון פעילויות במספר בתי ספר במועצה האזורית זבולון, שכללו  הדרכות בנושא זהירות בדרכים, למידת כללים נכונים במעברי חציה וכיצד להישמר ולהיות ערניים לתנועה סביבם.

(רכב)
צילום: אור ירוק

עמותת אור ירוק: 82 דוחות בממוצע נרשמים בכל יום, לנהגים שעברו באור אדום. תושבי ירושלים במקום הראשון. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הדרך למגר את התופעה המסוכנת הזו היא אכיפה חסרת פשרות באמצעות תוספת של שוטרים וניידות למשטרת התנועה ובעיקר תוספת של מצלמות בולטות ומשולטות שיוצבו בצמתים וירתיעו נהגים מלהתפרץ לצומת באור אדום ולהמר על החיים של כולנו"

(רכב)
צילום: אור ירוק

רק בירושלים לבדה, התרחשו בשנה שעברה 335 תאונות במעורבות נהגים צעירים, לעומת 312 בתל אביב. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת להוסיף שיעורי חינוך לתעבורה ובטיחות בדרכים לתלמידי התיכון בכדי שהם יבינו באמת את הסכנות הטמונות בכבישים ואת האחריות הגדולה שמוטלת עליהם לנהיגה בטוחה"

(רכב)
עו"ד עפר חורש. צילום: ברוך בן יצחק

משפטנים: "תקנות התעבורה החדשות דווקא מעודדות את הקטל בכבישים. כל מטרתן היא להשית מסי עתק על האזרח" - בימים האחרונים יצא משרד התחבורה בפרסומים נרחבים, ובהם הסביר כיצד הוא הולך להילחם בעברייני התנועה, ולהפחית את הקטל בדרכים. לא רק שפורסמו תקנות חדשות לקנסות ולזימונים למשפט, אלא שהמשטרה גם התגאתה בהצבת ניידות דמה להרתעת נהגים מביצוע עבירות.

(רכב)
צילום: עמותת אור ירוק

עמותת אור ירוק: הירושלמים הם שיאני הדוחות בגין שימוש בטלפון בזמן נהיגה – 40 אלף דוחות ניתנו בעיר בשש השנים האחרונות. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת או ירוק: "מדינת ישראל מכניסה כסף רב מהקנסות שהיא גובה מעברייני התנועה, הגיע הזמן שהכסף יחזור לאזרחים וישמש להצלת חיים בכבישים - תוספת של ניידות ושוטרים יגבירו את הנוכחות המשטרתית בכבישים וירתיעו נהגים מלאחוז בטלפון ולסכן את החיים של כולנו"

(רכב)
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. צילום: עמותת אור ירוק

אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק מינה את ארז קיטה למנכ"ל העמותה. אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק: "בחמש שנים האחרונות, אנו עדים לכך שמגמת הירידה בתאונות דרכים אותה חווינו עד שנת 2012 נפסקה. בשנה זו היו 290 הרוגים ומאז שיעור ההרוגים עולה בהתמדה. אין ספק שהקיצוץ התקציבי במאבק בתאונות הדרכים, מספר הניידות במשטרה שקוצץ, מספר השוטרים שקוצץ ואי התקנה של מצלמות המהירות בהיקף הנדרש, הם הגורמים למגמה זו.

(תשתיות)
יו"ר וועדת הכלכלה חה"כ איתן כבל

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, שב ופתח את ישיבות הוועדה גם השבוע בהתייחסות לקטל בדרכים, והזכיר כי מאז תחילת השנה נהרגו 61 בני אדם בכבישים, לעומת 59 בתקופה המקבילה אשתקד. לדבריו, "הקטל בדרכים לא נבלם, ובמקרה הטוב מספר ההרוגים יהיה דומה לשנה שעברה .במהלך מרץ נקיים דיון עם השרים הנוגעים בדבר לסיכום שנת 2016 ומה בכוונתם לעשות ל-2017.

(תשתיות)
אי ציות לרמזור אדום. צילום: אילוסטרציה

אור ירוק: שדרות הרצל באשדוד – הרחוב המסוכן ביותר בישראל. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ראשי הערים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולחכות להרוג הבא, ולכן חייבים לאתר את הכשלים הבטיחותיים באותם רחובות אדומים ולתקנם כאשר במקביל חייבים להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים לאגף התנועה במשטרה, במטרה להגביר את האכיפה והנוכחות המשטרתית ברחובות מרובי התאונות"

(תשתיות)
תמונה: אילוסטרציה

למעלה מחצי מיליארד שקל לטיפול במוקדי סיכון עדיין לא נוצלו – כך נחשף בוועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה; יו"ר ועדת המשנה ח"כ אשר: אין תירוץ לחוסר הניצול את הנתונים מסר לוועדת המשנה נציג האוצר שאמר: "הכסף לא חזר לאוצר והתבזבז"; משרד התחבורה: יותר מ-90% מתקציבי המזומן נוצלו; במהלך הישיבה התברר כי התקציב של 200 מיליון שקל בשנה לטיפול במוקדי סיכון כולל בתוכו גם 25 מיליון שקלים לתחזוקה שוטפת – והיו"ר אשר דרש להפריד בין התקציבים ולהקצות 200 מיליון שקל נטו למוקדי הסיכון; הרשות הלאומית: בקרוב נשיק את הדירוג הבטיחותי של הרשויות המקומיות

(בארץ)
ניסוי לשיפור בטיחות הולכי רגל במעברי חצייה מתקיים בחולון. צילום: באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

ניסוי לשיפור בטיחות הולכי רגל במעברי חצייה מתקיים בחולון. הניסוי ברחובות אלופי צה"ל וקרן היסוד בקריית שרת