זיהום אוויר גבוה בתחנות רכבת השלום בת"א ויוספטל בבת ים: האוכלוסייה הרגישה מתבקשת לצמצם למינימום את זמן השהיה ברציפים; מנהלי רכבת ישראל זומנו לשימוע במשרד להגנת הסביבה. קיים חשש לבריאות הציבור השוהה ברציפי תחנות רכבת השלום ויוספטל, בעיקר לאוכלוסייה הרגישה, לאור חריגות חוזרות ונשנות בנוכחות מזהמי אוויר • חוק אוויר נקי מטיל על רכבת ישראל לדאוג לאיכות אוויר נאותה, העומדת בתקנים, לציבור הנוסעים המשתמש בתחנות, אלא שהפעילות של רכבת ישראל עד כה לא הפחיתה את זיהום האוויר, והתחנות עדיין אינן עומדות בערכי סביבה • המשרד להגנת הסביבה רואה זאת בחומרה רבה וזימן את מנהלי הרכבת לשימוע במסגרת הליך אכיפה. השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "המשרד להגנת הסביבה רואה בזיהום האוויר מתחבורה כאחד מהאיומים הסביבתיים הקשים ביותר על חיי ובריאות תושבי ישראל.
אוניות ענק של 14,000 TEU יעגנו בנמל אשדוד בקו ישיר מהמזרח בכל מוצ"ש: חברת נמל אשדוד הגיעה להבנות מסחריות עם הברית העסקית ALIANCE במטרה להגדיל את נפח הפעילות של חמשת חברות הספנות המובילות בעולם בנמל אשדוד - חברת נמל אשדוד הגיעה להבנות מסחריות להגדלת נפח המטענים הפורקים בנמל עם הברית העסקית ALIANCE.
עמותת אור ירוק: במחוז חיפה מחכים למשפט פי שלושה נאשמים בעבירות תנועה לעומת תל אביב. שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "העומס בבתי המשפט עלול להביא לעסקאות טיעון מקלות, הפוגעות בהרתעה. על המדינה להגדיל את מכסת השופטים בתיקי תעבורה, כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט" עבירות התעבורה הן לצערנו אחד מסוגי העבירות הנפוצות ביותר במדינת ישראל: מדי שנה עשרות אלפי תיקי תעבורה נפתחים בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ ולכן מפתיע כי בכל התיקים הללו מטפלים 42 שופטי תעבורה בלבד, כך על פי נתוני הנהלת בתי המשפט שהתקבלו בעמותת אור ירוק. מסיבה זו, עשרות אלפי נאשמים בעבירות תעבורה נשארים תלויים באוויר מדי שנה ורבים מהם חותמים לבסוף על הסדרי טיעון מקלים שבין היתר גם מקלים על מערכת המשפט.
בהמשך לישיבת שר התחבורה וראשי המועצות מיתר, עומר והר חברון בשבוע שעבר, הורה השר לסגור את מעבר מיתר (כביש 60) למשאיות בבקרים.
עוד יום מדמם בכבישים הביא ל – 2 הרוגים בכביש 66, המתווספים לעוד 6 הרוגים באותו הכביש רק בשנה וחצי האחרונות
בפגישה שהתקיימה ביום ד' ה 18/5 קבע שר התחבורה – ישראל כץ כי יש להסדיר את צומת הר שכניה באמצעות מעגל תנועה או רמזור, בתיאום עם המועצה האזורית משגב. בכך מגיע לסיומו המוצלח מאבק של מס' שנים, וביתר שאת בשנה האחרונה, בהובלתו של רון שני – ראש המועצה, בהשתתפותם האקטיבית של תושבי שלושת היישובים – מנוף, שכניה וקורנית, ובסיועו של חה"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) מיודפת
היום יום שלישי ביקר שר התחבורה מר ישראל כץ בכרמיאל. הסיור החל בתחנת הרכבת הנבנית באחיהוד ומשם התקיימה סקירה במנהרות גילון ולאחר מכן במעבר אל תחנת הרכבת הנבנית בכרמיאל. אל השר התלוו ראש העיר עדי אלדר, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ובכירי משרד התחבורה.
ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) פנה היום לועדת האתיקה של הכנסת כנגד שר התחבורה ישראל כץ בעקבות "זלזול שהפגין בכנסת ובוחריה לאחר שסירב לשמוע ולהתייחס לטענות על מחדלים בבניית קו הרכבת תל אביב – ירושלים."
השר ישראל כץ: " הניצחון שלנו יוכרז כאשר נבנה עוד כביש, עוד יישוב, כל תושב נוסף בהתיישבות הוא הניצחון שלנו "
ראש מועצת מיתר פנה לשר התחבורה בשם הישובים בסביבה במטרה למנוע פקקים עתידיים. במכתב פנייה ששלח השבוע ראש המועצה המקומית מיתר, אבנר בן גרא, לשר התחבורה ישראל כץ, כתב כי -"אנו מבקשים להיפגש ולהציע פתרון שיאפשר ביטול הרמזורים בצומת עומר". בן גרא פנה לשר בשמו ובשם עמיתיו פיני בדש, ראש מועצת עומר, ויוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון במטרה למנוע פקקים עתידיים על כביש 60