BrandZ , דו"ח '100 המותגים המובילים בעולם' של Millward Brown המיוצגת בישראל ע"י קבוצת שילוב חושף:  

  1. 1. אפל מדורגת במקום הראשון זו השנה השלישית ברציפות, גוגל חלפה על פני יבמ ומדורגת שנייה בדרוג  
  2. 2. סמסונג סוגרת את הפער מאפל ומציגה שיעור צמיחה גבוה במיוחד של 51% בערך המותג  
  3. 3. פייסבוק שהציגה בשנה שעברה את אחוז הצמיחה הגבוה ביותר, יורדת השנה ב- 36% ומדורגת בדו"ח במקום ה- 31
  4. 4. מותג האופנה האיטלקי פראדה מציג את שיעור הצמיחה הגבוה בדו"ח של 63%
  5. 5. לאחר שב 2012 לא צמח מדד המותגים כלל, השנה ניתן לראות צמיחה של 7% בערך 100 המותגים המובילים.
  6. 6. 100 החברות המובילות במחקר BrandZ שוות 2.6 טריליון דולר - צמיחה של 77% מאז שנת 2006

112חברת המחקר הבינלאומית, Millward Brown, המיוצגת בישראל ע"י קבוצת שילובMillward Brown, מפרסמת היום (21.5) את תוצאות מחקר ה- BrandZ השנתי שלה - דירוג 100 המותגים המובילים בעולם לשנת 2013.

מחקר ה-BrandZ  יוצא זה השנה ה- 8 ברציפות ומהווה את המחקר היחיד בעולם המאפשר להבין את ערכו הפיננסי של המותג (ולאו דווקא של החברה). המחקר משלב ניתוח תפיסת הצרכנים ביחס למותגים עם ניתוח הביצועים הפיננסיים שלהם.

המחקר נערך בעשרות מדינות ברחבי העולם ומבוסס על ראיונות עם 2 מיליון צרכנים. המחקר מבוצע ביוזמת קבוצת הפרסום הבינלאומית WPP.

על פי מחקר ה-BrandZ  הנוכחי המותג במקום הראשון בדרוג, זו השנה השלישית ברציפות, הנו אפל עם שווי מותג של 185 מיליארד דולר. אפל מציגה גידול של 1% בלבד בהשוואה למתחרתה הגדולה ביותר, סאמסונג, שמציגה גידול מרשים של 51% ועלייה של 25 מקומות למקום ה- 30 בדרוג.

למקום השני חוזרת גוגל אשר בשנה שעברה ירדה למקום השלישי. גוגל מציגה גידול של 5% בערכה ושווי של 114 מיליארד דולר. במקום השלישי מדורגת יבמ, שירדה שלב אחד, עם ירידה של 3% ושווי מותג של 112 מיליארד דולר.

עוד חושף המחקר כי פייסבוק שהציגה בשנה שעברה את אחוז הצמיחה הגבוה ביותר (74%) במחקר, יורדת השנה ב- 36% ו- 12 מקומות בדרוג למקום ה- 31.

השווי הכולל של 100 המותגים הגדולים בעולם גדל ב- 77% מאז שנת 2006, אז יצא המחקר לראשונה, ומגיע כיום לסכום של 2.6 טריליון דולר.

בתגובה לתוצאות הדירוג, אומר איתי אולניק, משנה למנכ"ל שילוב Millward Brown: "אחד הדברים המעניינים שניתן ללמוד מהמחקר הוא שלחדשנות (ולחוסר חדשנות) יש מחיר והשפעה על חוזק המותג. כך לדוגמא סמסונג הנתפסת כעת כחברה החדשנית בתחום הסמארטפונים והציגה גידול בנתח השוק שלה, תוגמלה בענק עם צמיחה משמעותית של 51% בערך המותג, בעוד שאפל שלא הציגה חידושים משמעותיים עומדת במקום עם גידול של 1% בלבד. עוד מעניין לראות את הקפיצות הגדולות שעברו על פייסבוק. בעוד שבשנה שעברה היא הציגה גידול ענק בערך המותג שלה של 74%, השנה היא ירדה ב- 36%, מה שמשקף את המעבר שלה מסטארט-אפ מלהיב לחברת מיינסטרים עם פחות הייפ והרבה יותר ביקורת סביבה".

ממצאים בולטים נוספים מהמחקר:

  • הטכנולוגיה מנצחת: המותגים בקטגוריית הטכנולוגיה והטלקום ממשיכים לשלוט בדירוג עם 29 מותגים ברשימת 100 המותגים המובילים בעולם. מותגים אלה מהווים 43% מסך הערך של 100 המותגים ומגיעים לשווי כולל של מעל 1 טריליון דולר. בעוד שהשווי הכולל של הקטגוריה נותר ללא שינוי, ועל אף הירידה הגדולה בשווי המותג של פייסבוק, מציגה המקבילה הסינית של פייסבוק, Tencent, עם כמעט 800 מיליון משתמשים פעילים, צמיחה מרשימה של 52% ועלייה של 16 מקומות בדרוג למקום ה- 21.
  • הקטגוריה שהציגה את אחוז הגידול הגבוה ביותר בדו"ח השנה הנה קטגוריית הבירה עם 36% צמיחה ושווי כולל של 63 מיליארד דולר. הבירה, שהנה המשקה האלכוהולי הנמכר ביותר בעולם, נהנתה משיעור צמיחה גבוה במיוחד באמריקה הלטינית וסין.
  • מותג האופנה היוקרתי האיטלקי פראדה מציג את הגידול הגבוה ביותר בדוח השנה – 63% גידול בערכו וכניסה למקום ה- 95 בדרוג עם שווי 9.5 מיליארד דולר.
  • הגידול בערך 10 המותגים המובילים בדרוג היה גבוה משמעותית מהדרוג הממוצע במאפיינים שלהלן: משמעות המותג, שוני ומידת הבידול של המותג ומידת הבולטות והחשיבות שהמשתמשים מייחסים לו. מותגים חזקים מספקים ערך גבוה יותר לבעלי המניות – ניתוח של 100 המותגים המובילים מה- BrandZ כמניה לאורך 8 השנים האחרונות מראה ביצועים טובים יותר בהשוואה לשוק המניות של ה- S&P500. בעוד שהערך של כל החברות ב- S&P500 גדל ב- 23%, מותגי ה- BrandZ סיפקו ערך גבוה יותר בגובה 58%, מה שמוכיח כי חברות בעלות מותגים חזקים יכולות לספק ערך גבוה יותר לבעלי המניות.

אודות דירוג המותגים המובילים של BrandZ

דירוג 100 המותגים המובילים – BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands – שפותח על ידי Millward Brown Optimor  עבור חברות WPP, מתפרסם זו השנה השמינית.

זהו המחקר  היחידי שמודד את ערך המותג בהתבסס על ראיונות עם למעלה מ- 2 מיליון צרכנים ברחבי העולם באשר לאלפי מותגים צרכניים ו- B2B, ומשלב אותם יחד עם ניתוחים קפדניים של הביצועים הפיננסיים והעסקיים של כל חברה (תוך שימוש בנתונים מ-Bloomberg  ו-Datamonitor), זאת על מנת להפריד את הערך שהמותג ממלא ביצירת הכנסות העסק והיוון השוק.

תפיסת הצרכן את המותג היא מרכיב מרכזי בקביעת ערך המותג מאחר והמותגים הם שילוב של ביצוע עסקי, אספקת מוצר, בהירות המיצוב ומנהיגות. בנוסף הדירוג לוקח בחשבון שונות אזורית מאחר וגם כשמדובר במותגים עולמיים, המדד של תרומת המותג עשוי להיות שונה מהותית ממדינה למדינה.

אודות Millward Brown

Millward Brown היא אחת מחברות המחקר המובילות בעולם המתמחית בניתוח יעילות פרסום, תקשורת שיווקית, מדיה ומחקרי נכסיות מותג. Millward Brown מסייעת ללקוחות לבנות מותגים ושירותים חזקים תוך שימוש במערכת משולבת של פתרונות מחקר מוכחים – הן איכותניים והן כמותיים. ל- Millward Brown יש מעל ל- 78 משרדים ב-51 מדינות. עיסוקים נוספים של החברה כוללים את: Millward Brown's Global Media Practice (חטיבה המתמחה בתחום אפקטיביות הפרסום), Millward Brown Optimor (המתמקדת במקסום התשואה על ההשקעה במותג ובשיווק) ו-Dynamic Logic (מובילה עולמית באפקטיביות שיווק דיגיטלי). Millward Brown היא חלק מקבוצת Kantar, קבוצת המידע, תובנות וייעוץ של חברת האחזקות WPP.

אודות קבוצת שילוב Millward Brown

קבוצת שילובMillward Brown  נוסדה על ידי ישראל אולניק בשנת 1976 ומובילה את תחום המחקרים השיווקיים בישראל. הקבוצה היא נציגתה הבלעדית בישראל של Millward Brown. בין לקוחותיה של שילוב Millward Brown נמצאים הארגונים והחברות המובילות במשק הישראלי.

רשת "מוצצים" למוצרי תינוקות, הנה הגדולה בתחומה בארץ, ואף נמצאה כזולה ביותר בסקר גדול שנערך ע"י עיתון "ידיעות אחרונות" לאחרונה.הרשת פתחה לאחרונה מספר סניפים ברחבי הארץ, בין השאר באילת, בחיפה ובנתניה. סניפים נוספים צפויים להיפתח בקרוב.בעלי הרשת גילי ואסף כהן, בחנו מספר אופציות לתאורה בחנויותיהם החדשות, וכן לשיפור התאורה בחנויות הקיימות.

הפרמטרים העיקריים שעמדו לנגד עיניהם היו:- איכות ועוצמת האור: הם ביקשו לקבל חנויות מוארות היטב, אך יחד עם זאת על האור להיות נעים ולא מסנוור, וכן שידגיש את הצבעים של המוצרים עצמם- חיסכון בחשמל- חיסכון ארוך טווח באחזקה

לאחר בחינה מקיפה של כמה סוגי תאורה (ביניהם LED, מטאל הלייד חדישים ועוד), בחרה הרשת בתאורת האינדוקציה. גופים הותקנו כפיילוט בסניף ראשל"צ, והתוצאות היו מעבר למצופה. מעבר לחיסכון בחשמל לתאורה נטו, המתבטא בכ-55% לעומת המטאל הלייד שהיה קודם, התקבל חיסכון נוסף של כ- 15% בהוצאות המיזוג. העובדה כי האינדוקציה מתחממת לכ- 70 מעלות בלבד בזמן העבודה, לעומת כ- 300 מעלות בגופי המטאל הלייד שהיו קודם, היא שהביאה לשיפור זה. הרשת צופה כי תוכל לחסוך למעלה מחצי מליון שקלים לפחות לכל סניף קיים לאורך התקופה (בהתאם לגודל הסניף), והחזר ההשקעה בהחלפה עומד על כשנה וחודשיים בלבד (דוגמה לכך נמצאת בידיעה המלאה).

בסניפים החדשים לא קיים ספק בכלכליות, והם מתוכננים ונבנים מלכתחילה תוך שימוש בגופי תאורת אינדוקציה (תמונה המראה את התאורה בסניף חיפה החדש נמצאת בקובץ).

גם באיכות האור שהתקבל בפיילוט, ניכרה קפיצת מדרגה מרשימה לעומת המטאל הלייד הקיים, כך שהאור אכן שוטף, והצבעים החיים נובעים מערך ניראות הצבע (CRI) הגבוה, >0.85.

לאור העמידה בכל היעדים, ואורך החיים הצפוי, בחרה הרשת בטכנולוגיית האינדוקציה מבית "לד איט בי תאורה בע"מ" כטכנולוגיית המאור שתלווה אותה בשנים הקרובות.

גילי כהן, מבעלי הרשת: "אנו מרוצים מאוד מהתוצאות בכלל ומהחיסכון הרב בפרט. האור הנעים והצבעים היפים והאמיתיים הנראים על המוצרים הופכים את חווית הקניה בסניפים לנעימה ביותר. אנו שמחים להיות בקדמת הטכנולוגיה, וגם לתרום לאיכות הסביבה ע"י הקטנת צריכת האנרגיה ומניעת זיהום בעת החלפת תאורה מיושנת אותה יש לתחזק כל העת. החיסכון הניכר בעלויות יאפשר לנו להמשיך להציע ללקוחותינו את מיטב המוצרים במחירים הטובים בארץ".

"לד איט בי תאורה בע"מ" הינה יבואנית פתרונות תאורה מתקדמים, ומתמחה בליווי לקוחותיה בהטמעת פתרונות תאורה חדשניים, תוך התמקדות בתאורת האינדוקציה, שהיא הכלכלית מכל פתרונות התאורה הקיימים כיום.

לאתר לד איט בי: http://led-it-be.co.il

logokeditbe_1

חברת forextime השיקה יוזמה חדשה המאפשרת לסוחרים להשיג עוד הון ולהרוויח יותר משווקים לא יציבים על ידי קביעת נפח המסחר שלהם בעצמם.

חוסר היציבות היא אחד מהמאפיינים המושכים ביותר בסחר במט"ח ואי הודאות הכלכלית בגוש האירו תורמות לתנודות משמעותיות במט"ח.

אולגה ריבלקינה, מנכ"ל forextime אמרה: "בזמנים של סערה כלכלית, סוחרים מצליחים הם אלו שמנצלים את ההזדמנות הטמונה בתנועות גדולות במט"ח; forextime מאפשרת לכם כעת לנוע לפי הקצב של השוק ולהגביר את הווליום על מנת להפיק את המרב מהמסחר שלכם".

כדי לעזור לסוחרים להנות מתנועות בשוק, סוחרים שירשמו ל-forextime במהלך החודשים אפריל ומאי יקבלו בונוס של עד 100% מסכום ההשקעה*.

"אנחנו מחזירים את הכוח לסוחרים שלנו כדי שיוכלו לבחור להרוויח מאי היציבות של המטבעות באמצעות הגברת הון המסחר שלהם" אומרת ריבלקינה. "על ידי הגברת המסחר שלהם, הסוחרים יכולים להעצים את העסקאות שלהם ואת התוצאות שהם עשויים להשיג עקב אי הודאות בשוק הפיננסי."

חברת forextime (FXTM) היא חברה לסחר במט"ח שנוסדה על ידי אנדרי דאשין, מייסד חברת alpari, בדצמבר 2012. FXTM מספקת גישה לשוק המט"ח הגלובלי ומציעה מסחר ב- 68 זוגות מט"ח, וכמו כן בזהב, כסף, חוזי CFG, תעודות סל CFD וחוזי CFD עתידיים על סחורות. המסחר מתבצע דרך הפלטפורמות MT4, MT5 וzulutrade במרווחים החל מ-0.5 בפלטפורמת המסחר הסטנדרטית MT4 והחל מ-0 בפלטפורמות ECN.MT4 ו-EC.MT5.

הסוחרים יכולים לקבל בחברה תמיכה ושירותים המותאמים לצרכים והשאיפות הפרטניים של כל לקוח – מסוחרים מתחילים עד סוחרים מנוסים ומשקיעים מוסדיים. החברה רשומה כחברת השקעות בקפריסין תחת המספר HE310361 והיא מוסמכת על ידי הנציבות לסחר חליפין וניירות ערך בקפריסין (CySEC) תחת רישיון מספר 185/12.

לפרטים נוספים בקרו באתר: www.forextime.com

*בהתאם לתנאים – אנא בקרו באתר של forextime לפרטים המלאים.

חברת  ATI מקבוצת אקסל טלקום ומלם-תים חתמו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו תשמש מלם-תים, כמפיץ הראשי של מוצרי MSE האמריקאית, חברת הטונרים החליפיים המובילה בעולם. החברות מעריכות כי שיתוף הפעולה ביניהן יניב עסקאות בגובה מיליוני ₪ במהלך השנתיים הקרובות.

קרא עוד...

לאחר שבראשית החודש הוכרזה רשות מקרקעי ישראל, המחליפה את מינהל מקרקעי ישראל, הוחל תהליך שינוי המבנה הארגוני . העובדים ברשות יקבלו בימים הקרובים מענק בסך 7,500 ₪. מענק זה ניתן במסגרת ההסכם הארגוני שנחתם עם העובדים ברשות חחדשה. מדובר בהסכם שהינו ראשון מסוגו בשירות המדינה. במסגרתו פרשו כ 200 עובדי מינהל והנותרים- כ- 500 עובדים- שובצו מחדש, רובם בתפקידים שונים ברשות מקרקעי ישראל ובנוסף בקרוב תפרסם הרשות מכרזים לקליטת כ 160 עובדים מקצועיים חדשים בתחומי המקרקעין.

קרא עוד...

אנדרי דאשין, ממייסדי חברת Alpari השיק בסוף השבוע האחרון את חברתForexTime - FXTM לסחר במטבע חוץ ,דאשין: "הנסיון הרב שלי בסחר במטבע חוץ עזרו לי לזהות מה סוחרי מט"ח רוצים. הקמתי את ForexTime על מנת לאתגר את ציפיותיהם של סוחרי מט"ח"

קרא עוד...