רשות המסים מצאה כי למרות שניתנת הטבת מס לרכב חשמלי, כבר משנת 2009 שמוארכת מעת לעת, עדיין היקפי השימוש בכלי רכב אלו מצומצמים ביותר, הן בשל העובדה שהטכנולוגיה טרם הגיעה להבשלה מלאה בכל הנוגע למגבלות טווח הנסיעה וזמן טעינת הסוללה, והן בשל פריסה מצומצמת של נקודות הטעינה ומחיר הרכב, שיקר יחסית בגלל עלות הסוללה החשמלית.
לפיכך, הצו מאריך עד לסוף שנת 2017 את מס הקנייה המופחת על רכב חשמלי, כפי שנקבע בחקיקה לגבי רכב היברידי ורכב פלאג-אין וכן מעמיד את שיעור מס הקנייה על רכב חשמלי בשנים 2018 – 2020 על 30%.
לדעת רשות המסים, הפחתת מס הקניה לרכב חשמלי מוצדקת ממספר טעמים, בין השאר, משום שרכב חשמלי מזהם פחות מרכב רגיל, יעיל מבחינה אנרגטית והשימוש בו מצמצם את תלות המדינה במקורות דלק.
כמו-כן, קיימים חסמי כניסה לרכב חשמלי, כמו חסמים טכנולוגיים שצוינו וחסמים הקשורים למודעות הצרכנים. יתרה מזאת, מחירם הגבוה גורם לכך ששיעור מס הקניה הרגיל (83% מערך היבוא בניכוי ההפחתה בהתאם לדרגת זיהום), אינו מספיק דיו להשוות בין תשלום המס ביבוא רכב חשמלי לבין המסים המשולמים ביבוא רכב בעל הנעה רגילה.