כידוע, הוצאות החשמל מהוות מרכיב לא מבוטל מתקציב הבית והמשפחה, ובהחלט מגיע לאלפי שקלים בשנה. לכן, הרפורמה במשק החשמל מהווה בשורה טובה לצרכנים, הן בזכות התעריפים המוזלים והן בזכות התקנת מונה חשמל ביתי חכם. בשורות הבאות יובא מידע בנושא.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

הרפורמה במשק החשמל – תחרות ומחירים מוזלים

רפורמת החשמל יצרה מצב חדש שעדיין לא נקלט אצל כולנו. באופן הדרגתי, כל אחד יוכל לבחור האם להמשיך לקנות את החשמל מחברת החשמל, או מספקית אחרת כגון חברות אנרגיה, תקשורת, בנייה ועוד. במילים אחרות, יש תחרות על הכיס שלכם, והוא מתבטא גם בהוזלות. נכון להיום כבר יש חברות המציעות תעריפים מוזלים בכמה אחוזים ביחס לחברת החשמל, כתלות בשעת הצריכה, ויש כאלו שמציעות הנחה שנתית ידועה מראש בסך מאות שקלים. כמו כן, יש חברות שכבר מציעות ללקוחות חבילות משולבות, כלומר, גם תעריף חשמל ביתי מוזל וגם הוזלה על שירותיהן הנוספים, כמו גז מוזל, חבילת טלוויזיה מוזלת וכדומה.

גם המונים החכמים מאפשרים הקטנת הוצאות

על מנת להצטרף וליהנות מהיתרונות המנויים לעיל, יש להתקין בבית מונה חכם. שימו לב שלא מדובר במונה דיגיטלי כפי שקיים היום בבתים רבים, אלא במונה חכם. ההבדל הוא שהמונה החכם יודע לתת 4 קריאות חשמל בשעה ולשדר את הנתונים הלאה, וכמו כן הוא משדר נתונים נוספים לגבי תקינות המערכת ומצבה. בצורה זו ניתן לבצע מעקב וגבייה מדויקת בהתאם לתעריפים השעתיים, לשפר ולזרז את הטיפול בבעיות, וכן את חלוקת החשמל לכלל הצרכנים. יש להדגיש כי חברת החשמל עדיין נותרת אחראית על הטיפול בתקלות.

אבל יותר מכך, לאחר התקנת מונה חשמל חכם תוכלו גם אתם לשלוט בצורה טובה יותר בצריכת החשמל שלכם. למשל, תוכלו לכוון את הצריכה לשעות הזולות יותר, לדעת בדיוק כמה אתם צורכים בכל עת, לדעת אילו מכשירים בבית הם צרכנים החשמל העיקריים ולהפעיל אותם לפי השעות המוזלות, וגם תוכלו לקבל שירותי טכנאי מרחוק ללא המתנה לאיש מקצוע שיגיע אליכם הבית. למעשה, מדובר בתהליך של למידה. ככל שתסתכלו על המונה ותלמדו לעבוד איתו, כך תהיו יותר חסכנים ונבונים בצריכת החשמל, וההוצאות החודשיות והשנתיות ירדו בהתאם.

למי לפנות להתקנת מונה חכם?

הכתובת היא חברת החשמל, שבשנים הקרובות תתקין כמיליון מונים חכמים בערים מרכזיות. בנוסף, אם עד לפני שנה האופציה של פנייה להתקנה פרטית הייתה לא ממש רלוונטית, הרי שכיום אפשר לפנות ישירות לחברת החשמל, לשלם קצת יותר ממאתיים שקלים, והחברה תחליף את המונה שלכם תוך 60 יום. לאחר מכן, ניתן לבחור בספקית שממנה תרצו לקנות את החשמל.