על מנת להשיג משכנתא משתלמת, מומלץ לחפש יועץ משכנתאות שילווה אתכם בתהליך. מהשגת אישור עקרוני, דרך ריביות ותנאים ועד הרכבת תמהיל מדויק בהתאם לצרכים שלכם - יש הרבה מאוד דברים שצריך לקחת בחשבון, וזה עוד לפני שמדברים על התנהלות מול הבנקים.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

אם אתם מחפשים יועץ משכנתאות - אנבר היא חברה מנוסה ומקצועית שתשמח לסייע לכם, ומתחייבת תמיד לשים את האינטרסים שלכם לפני כל דבר אחר.

היועצים של אנבר פרטיים, וזאת בניגוד ליועצים שמועסקים על ידי הבנקים ומציעים ללקוחות שירותי ייעוץ והדרכה.

מה ההבדל בין סוגי היועצים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

אופי העסקה

יועץ משכנתאות פרטי - עובד בדרך כלל עבור חברת יועצים או כיועץ עצמאי. אינו קשור למוסד פיננסי ספציפי כלשהו.

יועץ בנקאי - עובד של בנק או מוסד פיננסי מסוים. האחריות העיקרית שלו היא לקדם ולמכור מוצרי משכנתא המוצעים על ידי המעסיק שלו.

מגוון מוצרי משכנתא

יועץ משכנתאות פרטי - מכיוון שאינו נדרש לתת דין וחשבון למוסד פיננסי ספציפי כלשהו, ​​ליועץ פרטי יש גישה למגוון רחב יותר של מוצרי משכנתא ממגוון מלווים. כלומר, הוא יכול להציע לכם פתרונות מותאמים בהתאם לצרכים הייחודיים ולמצב הפיננסי שלכם.

יועץ בנקאי - באפשרותו להציע מוצרי משכנתא רק מהמוסד הפיננסי שבו הוא עובד. זה עשוי להגביל את האפשרויות שלכם בכל הנוגע למציאת הצעת המשכנתא הטובה ביותר.

שיעורי ריבית ועמלות

יועץ משכנתאות פרטי - מנהל בשמכם משא ומתן על ריביות ועמלות טובות יותר. יש לו גישה למספר מלווים והיכרות מעמיקה עם השוק, בה הוא משתמש כדי לנווט אתכם לעבר האופציות הכי משתלמות.

יועץ בנקאי - עם כל הרצון הטוב, מוגבל לתנאי הריבית והעמלות המוצעים על ידי המוסד הפיננסי שלו. כלומר, אתם עלולים לסבול מעלויות גבוהות יותר או מגמישות פחותה מבחינת מוצרי המשכנתא הזמינים.

מומחיות והכוונה

יועץ משכנתאות פרטי - מתמחה לא פעם במוצרי משכנתא שונים ובעל ידע רב בענף המשכנתאות. עשוי להציע ייעוץ והכוונה מותאמים אישית המבוססים על מצבכם הפיננסי וההעדפות שלכם, ולעזור לכם לנהל את התהליך המורכב ולקבל החלטות מושכלות.

יועץ בנקאי - בקיא בעיקר, אם לא רק, במוצרי המשכנתאות של המעסיק שלו. ייתכן שאין לו את אותה רמת מומחיות בשוק המשכנתאות הרחב. כתוצאה מכך, ייתכן שהוא לא יספקו ייעוץ מספיק איכותי.

שיקולי אשראי

יועץ משכנתאות פרטי - אם יש לכם דירוג אשראי נמוך או מצב פיננסי מורכב, יועץ פרטי עשוי להיות מסוגל יותר לעזור לכם להבטיח משכנתא. הוא יכול לבחון אפשרויות שונות ולחבר אתכם עם מלווים המתמחים בעבודה עם לווים בנסיבות ייחודיות.

יועץ בנקאי - מוכרח לעבוד במסגרת קריטריוני ההלוואות של המוסד הפיננסי שלו. אם אינכם עומד בדרישות האשראי הספציפיות של הבנק, ייתכן שהוא לא יוכל לספק לכם פתרון משכנתא.

מהירות וגמישות בתהליך המשכנתא

יועץ משכנתאות פרטי - עבודה עם יועץ פרטי צפויה להוביל לתהליך משכנתא מהיר וגמיש יותר. מכיוון שיש ליועץ גישה למגוון רחב של מלווים ומוצרים, הוא עוזר לכם לאתר ביעילות את האפשרויות המתאימות ביותר עבורכם. בנוסף, הוא לוקח על עצמו את ניהול המשא ומתן מו גופים שונים, ומטפל בביורוקרטיה שעלולה לגזול מכם זמן יקר.

יועץ בנקאי - בלא מעט מקרים, תהליך המשכנתא באמצעות יועץ של הבנק לוקח יותר זמן. מכיוון שהוא מחויב לתהליכים ולמדיניות ברורים, ייתכן שלא יוכל להגיב במהירות לשינויים בנסיבות שלכם או לבחון פתרונות חלופיים.

תשלום

יועץ משכנתאות פרטי - מקבל שכר בדרך כלל על בסיס עמלה. לרוב, גובה התשלום נקבע על פי סכום המשכנתא, ומגיע מהמלווה ולא מהלווה. במקרים מסוימים, ניתן לגבות עמלה ישירות מהלווה, אך יש לגלות זאת מראש.

יועץ בנקאי - מקבל משכורת מהמעסיק שלו ועשוי לקבל גם בונוסים או תמריצים על סמך ביצועים. מכם, הוא לא אמור לגבות עמלה כלשהי.

לסיכום

בסופו של דבר, אתם צריכים לעשות את הבחירה שתיתן לכם את הסיכוי הכי טוב להשיג משכנתא בתנאים טובים. אל תשכחו שלאחר הבטחת המימון, יכול להיות שתצטרכו יועץ שיסייע לכם למחזר את המשכנתא. פרטי או בנקאי? כעת יש לכם את כל המידע, ההחלטה רק בידיים שלכם.