הגיע ילד חדש למשפחה – מזל טוב! אין ספק כי אחת השמחות הגדולות ביותר, אם לא השמחה המשמעותית ביותר להורים טריים היא ההתרחבות המשפחתית. עם זאת, לא מדובר בשלבים קלים בחיים. אחרי הריון מתמשך ולעתים רבות תחת נטל החיים – הבאת ילד לעולם יכולה גם להיות מפחידה לא פחות משהיא משמחת. ואם לא די בכל אלו אז ההורים גם מתמודדים עם המחויבויות השונות לחיים בכלל.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

החשיבות של טקס ברית המילה

טקס ברית המילה הינו בין האירועים המרגשים בתוך הולדת הבן והצטרפות ילד חדש למשפחה. עם זאת, מדובר בפעולה המעוררת בחלקנו אי נוחות. זאת משום שמדובר בניתוח, אמנם בילוד שהגיע לעולם לפני אך שמונה ימים, ועדיין מדובר בתהליך רב משמעות עבור כל המעורבים בעניין.

איך אתם יכולים להיות רגועים כי המוהל באמת מבצע את הניתוח בדרך הטובה ביותר?

בחירה נכונה של מוהל מומלץ

בחירה נכונה של מוהל מומלץ הינה בין הדרכים החשובות ביותר עבור אלו שלא רוצים להתפשר על פחות מהטוב ביותר. במיוחד כשמדובר בילד שלכם, ישנה חשיבות בלתי מבוטלת לבחירה חכמה במוהל מומלץ, ולא כל מוהל באמת יכול לתת את המענה האידאלי לכך.

על המוהל שלכם להיות רגיש מספיק לצרכים שלכם, ולא פחות חשוב מכך גם אחד שיודע כיצד לבצע את הפרוצדורה הן בצורה נכונה מבחינה הלכתית והן בצורה נכונה מבחינה רפואית. נכון להיום ישנם לא מעט מוהלים שאין להם את ההכשרה הרפואית הנדרשת וכתוצאה מכך ההורים עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם מישהו שיגרום נזק.

את הנזק סובלים הן הילדים והן הוריהם במשך שנים רבות לאחר מכן. בין אם הטראומה שנגרמת מעצם הפעולה עצמה, בין אם מדובר בפרוצדורה הרפואית העלולה לגרום לנזקים ובין שמדובר בקשיים מתמשכים הנובעים מההשלכות על התפקוד היומיומי בחיים בכלל. והכל כתוצאה מביצוע לא נכון של הניתוח. איך יודעים כי בחרתם מוהל מומלץ ומנוסה?

דרכים לבחור את המוהל שלכם

ראשית חשוב להיוועץ באנשי מקצוע שאתם מאמינים בהם. אם טקס ברית המילה חשוב לכם ואתם לא רוצים להתפשר על פחות מהטוב ביותר כי הרי מדובר בילד שלכם, ערכו בדק רציני: השוו חוות דעת, שאלו אחרים על החוויה שלהם, בעיקר הורים צעירים, אל תתפשרו על מוהלים שיש עליהם דעות חלוקות ובקשו אישורים רלוונטיים המבטיחים כי המוהל שאתם מזמינים יודע לבצע כל שלב בעבודה בצורה הטובה ביותר.

כלים המבטיחים בחירה מוצלחת

על פי ד"ר בנימיני – מוהל מומלץ, חשוב אפילו להגיע לטקסים אחרים שעורך המוהל על מנת להיווכח בעבודתו וכדי להתרשם מהאופן שבו הוא עורך את הטקס. בין אם מדובר במוהל דתי או חילוני שהכשרתו מבוססת בעיקר על הרפואה – אין מקום לפשרות על אמינות. ובבחירה מדויקת – אתם תהיו מרוצים ושקטים.