בעולם המודרני, כמעט כל אדם נדרש להשתמש בשירותיו של עורך דין חוזים והסכמים לפחות פעם אחת בחייו, אם לא יותר. הסיבות לכך מגוונות – החל מהסכם שכירות פשוט ועד להסכם מיזוג סבוך בין שתי חברות גדולות. במאמר זה, נסביר על סוגי החוזים וההסכמים השונים ועל עבודתו של עורך דין חוזים והסכמים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מתי צריך לכתוב הסכם או חוזה?

השאלה המרכזית היא מתי יש צורך לפנות לעורך דין לשם עריכת הסכם. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות, אך העיקרון הבסיסי הוא שבכל פעם שאתם מבצעים עסקה עם צד אחר, חשוב לוודא שהעסקה תבוצע כראוי, ואם לא – שתוכלו לתבוע את מי שהפר את ההסכם. ישנם גם חוזים שאינם ממש עסקה, כמו הסכם קדם נישואין שמחלק את הרכוש בין בני הזוג במקרה של גירושין.

למה צריך חוזה בכלל?

חוזה כתוב וערוך כראוי מקנה מספר יתרונות לצדדים הכורתים אותו. ראשית, ברגע שהחוזה כתוב, הצדדים אינם יכולים לסטות מההסכם בקלות. בנוסף, החוזה מקנה זכות תביעה לאדם שנפגע מהפרת החוזה. חוזים והסכמים הם לעיתים חובה חוקית, כמו בהסכמי רכישת קרקעות מסוימות.

מה עושה עורך דין חוזים והסכמים?

עבודתו של עורך דין חוזים והסכמים מתחלקת לשני חלקים עיקריים: עריכת חוזה והתמודדות עם הפרת חוזה.

עריכת חוזה: עריכת חוזה מחייבת ידע משפטי רחב כדי להבטיח שהחוזה סגור בצורה הרמטית ואין דרך לצד השני לחמוק ממנו ללא נשיאה בהשלכות. אכיפת והפרת חוזה: לעיתים, הצדדים מפרים את החוזה ויש להיעזר בשירותי עורך דין כדי לאכוף את החוזה או לתבוע מהמפר פיצויים. כמו כן, במקרים מסוימים ניתן לבטל חוזה גם ללא הסכמת הצד השני, וגם במקרה זה מומלץ להיעזר בעורך דין.

מי יהיה עורך דין חוזים והסכמים הכי טוב בשבילכם?

אם הגעתם עד לכאן, אתם בוודאי מחפשים עורך דין חוזים והסכמים שיערוך עבורכם חוזה מקצועי ואמין. הנה כמה טיפים לבחירת עורך דין:

בדיקת מחיר: השוו מחירים וודאו שעורך הדין לא גובה מחיר מופרז. ניסיון ומקצועיות: ודאו שעורך הדין הוא מקצועי ובעל ניסיון בתחום. חשוב שמי שעורך את ההסכם ידע את המקצוע היטב כדי למנוע בעיות בעתיד.

הכירו את עורך הדין שמעון צור

משרד עו"ד שמעון צור , המתמחה בחוזים והסכמים, מציע שירותים מהמקצועיים ביותר באזור תל אביב והמרכז. עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום, המשרד מייצג לקוחות עסקיים ופרטיים מכל רחבי הארץ.

לפרטים נוספים, היכנסו לאתר tzur-law.co.il

לייעוץ התקשרו למספר 050-846-1977