בתחום המשכנתאות אנחנו רואים שיש היום אפשרויות שונות ומגוונות. אחת מהאופציות שעומדות בפני אנשים שרוצים לקנות נכס וזקוקים לעזרה, היא לקחת משכנתא חוץ בנקאית. משכנתא מסוג זה היא אפשרות מימון לרכישת נכס שלמעשה לא קשורה לבנק. היא יכולה להיות פתרון מצוין עבור לא מעט אנשים. למשל: אנשים שלא עומדים בקריטריונים של הבנק לקבלת משכנתא יוכלו לחשוב על פתרונות חוץ בנקאיים.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

למשל, אם אתם רוצים לקנות דירה וזקוקים למימון גבוה יותר, משכנתאות חוץ בנקאיות יכולות להיות רלוונטיות עבורכם. יש לכך מספר יתרונות ברורים שהופכים את האופציה הזאת לרלוונטית פעמים רבות. למשל: משכנתא כזאת מציעה גמישות יותר גדולה. חברות חוץ בנקאיות שונות מציעות תנאי החזר מאוד גמישים. למשל: פריסה ארוכה יותר של תשלומים וכדומה. משכנתאות כאלה יכולות להציע מימון של עד 85% מהסכום ולכן ברור מדוע זה שונה לעומת משכנתא שלוקחים מהבנק.

מתי משכנתא חוץ בנקאית זו אופציה טובה?

ראשית, כדאי לדעת שעוד הבדל משמעותי בין משכנתא חוץ בנקאית ובין משכנתא מהבנק, זה האישור המהיר. תהליך האישור יכול להיות יותר מהיר, מה שמאפשר לרכוש את הנכס תוך פרק זמן יותר קצר. ישנם מספר מצבים שונים שבהם משכנתאות חוץ בנקאיות עומדות על הפרק והם:

  • הון עצמי לא מספיק גבוה – אם אין לכם מספיק הון עצמי כדי לקבל משכנתא מהבנק, יכול להיות שמשכנתא מסוג כזה תתאים לכם.
  • נכס מיוחד – אם אתם רוצים לקנות נכס שלא עומד בקריטריונים של הבנק, הבנק לא יסכים לתת לכם משכנתא.

 

לעומת זאת, גופים חוץ בנקאיים כן יעזור לכם. צורך במימון שיגיע אליכם כמה שיותר מהר – אתם צריכים את סכום המשכנתא במהירות ובאופן מידי? גם אז משכנתא שמגיעה לא מהבנק יכולה להוות פתרון נכון.

לכן חשוב לזכור שהאפשרות הזאת קיימת וכדאי לבדוק אותה לעומק אם אתם זקוקים לסכום גדול של כסף.

הדברים שחשוב לעשות לפני שלוקחים משכנתא מסוג כזה

משכנתאות חוץ בנקאיות מושכות אליהן מתעניינים רבים. לכן טבעי שגם אתם תחשבו על האופציה הזאת ותראו לדעת האם היא מתאימה לכם. מה שכן, כשאתם רוצים לקחת משכנתא חוץ בנקאית יש כמה דברים שצריך להבין ולעשות מראש. למשל: כדאי מאוד לבצע השוואת הצעות. פנו אל מספר גופים חוץ בנקאיים שמציעים משכנתאות כאלה ובדקו מה בדיוק מציעים לכם ובאיזה תנאים. מעבר לכך, כדאי יהיה לבדוק את המוניטין של הגוף שנותן לכם משכנתא. האם מדובר על חברה שקיימת כבר שנים והיא אמינה? כדאי לקרוא בצורה מעמיקה ודקדקנית את החוזה כדי להבין על מה אתם חותמים ובאיזה תנאים תקבלו את ההלוואה החשובה הזאת. בנוסף לכל אלה, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע שמומחים בתחום הזה. הם יעזרו לכם לבחור את המשכנתא המתאימה לכם וגם יוכלו להמליץ לכם על גוף כזה או אחר שאליו כדאי לפנות לצורך הגשת הבקשה.