שלא כמו בסכסוכים על ענייני כספים, ירושות או הפרת חוזים, עורך דין הגירה ימצא את עצמו פעמים רבות מתמודד בעקשנות ראויה מול חומות בצורות של בירוקרטיה במקרים קורעי לב. כאשר חוקים שנראים לעיתים שרירותיים, וכאשר פקידים עייפים שלא תמיד מעניין אותם הסיפור שלכם עומדים ביניכם לבין החיים הנורמליים שלכם עם בן או בת הזוג שלכם, רק כי הם "זרים" פה במדינה, זה מצב מצער ולרוב לא הוגן.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

האהבה לא רואה דרכונים, היא לא רואה מדינות וגבולות, ובטח שלא בירוקרטיה. אבל בעולמנו הצר והמשונה פעמים רבות אין ברירה אלא לחבר בין אהבה לניירת, ולערב, לעיתים לעומק, את היחסים האישיים שלכם עם הממסד התובעני.

מדינת ישראל מול זרים בגבולותיה

בין אם מדובר בעובדים זרים שמגיעים לכאן לסעוד את זקנינו, או אם מדובר בחקלאים ועובדי בניין שמגיעים ממדינות עניות יותר כדי להתפרנס באותם מקצועות שישראלים רבים פשוט משכו מהם את ידם, הדין הוא זהה. החוק תובעני, מקיף, וברור, כה מקיף שהוא סוחף לתוכו גם אנשים שהגיעו לכאן בעקבות אהבה, ומעוניינים להישאר.

למרְְות הגישה הכללית של אי-הסכמה לשהות ממושכת של זרים במדינה, הרי שבכל זאת ישנן חריגות בהתאם לחוק. עובדים זרים מקבלים לעיתים אישורים אלו, אך גם בני זוג זרים יכולים לטעון לזכותם לשבת כאן בארץ הקודש, על סמך היותם בני זוג של אזרח ישראלי.

עו"ד דפנה שגל פודר מלווה בני זוג בתהליך זה עד להצלחתו – קבלת אישור השהייה והסדרת מעמדו של בן הזוג הזר:

  • התהליך שונה מעט בהתאם למיקום כל אחד מבני הזוג בתחילת התהליך – שניהם בישראל, שניהם בחו"ל, או שבן הזוג הישראלי בישראל והצד השני בחו"ל.
  • מסמכים נדרשים – בכל מקרה אתם תצויידו ברשימת מסמכים הכרחית אשר יש להמציא עבור הרשויות בישראל. מסמכים אלו יש להפיק מהמדינה ממנה מגיעים בן או בת הזוג הזרים. המסמכים כוללים, בין היתר, תעודת לידה, תעודת היעדר רישום פלילי (בתוקף), תעודות המעידות על סטטוס רשום, ועוד. חשוב לזכור לאמת את כל המסמכים הנ"ל באפוסטיל או בכל אימות אחר הנדרש.
  • הגשת בקשה ראשונית – את הבקשה הראשונית, ואנו כותבים ראשונית שכן סביר להניח שמעבר לבקשה תצטרכו לבצע עוד פעולות שונות ומשונות לצורך הסדרת מעמד בן זוג זר , יש להגיש אך ורק לאחר שאספתם את מלוא המסמכים, וזאת כדי למנוע דחייה של הבקשה על רקע חוסר במסמכים הרלוונטיים.

מעבר לאותה רשימה של מסמכים פורמליים שיש לאסוף ולאשר בצורה רשמית, הרי שיש רשימה ספציפית של מסמכים במקרים המורכבים יותר, בהם לבן או בת הזוג יש רישום פלילי, או הם שינו את השם בעבר וכיו"ב. את כל הפרטים האלו תקבלו באופן אישי מאותו עורך דין הגירה שידריך אתכם בכל המהלכים כדי להצליח בתהליך שלכם.