קרנות חוב, המכונות גם קרנות אשראי, הן קרנות הון. קרנות אלו ממוקדות במתן אשראי כספי לחברות במקום להשקיע את הסכומים בהשקעות הון עתידיות. לרוב ניתן למצוא קרנות חוב המתמקדות באשראי לא סחיר ובמקרים בהם המערכת הבנקאית לא יכולה להציע לבעל החוב יתרון כלשהו מבחינות פיננסיות, ריביות וכיוצא באלה.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

לפיכך, קרנות חוב גם אינן מצריכות איזושהי התמחות מיוחדת ונכון להיום, ניתן למצוא יותר ויותר מנהלי קרנות אשראי בעיקר בשל העובדה כי הבנקים כבר אינם מספקים את האשראי הדרוש לחברות ויותר ויותר בעלי עסקים וחברות פונים לקבלת אשראי על מנת להתרחב.

ככל שיש צורך בהרחבת תיקי ההשקעות, כך גם הנכונות לפנות יותר להשקעה בקרנות חוב הולכת וגדלה. בין המשקיעים המשקיעים בקרנות חוב ניתן למצוא משקיעים מוסדיים, קרנות פנסיה, חברות ביטוח וגורמים אחרים.

Ifund הינה בין החברות המציעות אשראי לקרנות חוב בהצעות משתלמות ובאמינות גבוהה, המאפשרות לכל הלווים באשר הם ליהנות מאשראי זמין וללא תלות בבנקים עצמם. כאשר קרנות האשראי מוצעות באופן הדומה לקרנות פרטיות קרי באמצעות שותפות מוגבלת, קל הרבה יותר לנהל את קרנות האשראי ולהתנהל עם החוב.

ההבדלים בין קרנות החוב ובין קרנות האשראי הפרטיות הינם ספורים:

  • אפשר לנהל אותם באמצעות השקעה רציפה כמו קרנות פתוחות. השקעה זו מאפשרת למשקיעים להזרים כסף באופן מתמשך בלי להתחייב להון סופי. חלק ניכר מההכנסה הפנויה מהשקעות החוב מחולקות על בסיס רבעוני או חודשי שכן האינטרס העיקרי של קרנות אשראי רבות הוא לאו דווקא העלאת ערך ההשקעה ויותר ייצור של הכנסה שוטפת.
  • הבנת עקרונות אלו העומדים מאחורי קרנות החוב וההבדלים ביניהן ובין קרנות אשראי רגילות מאפשרת לבעלי חברות המעוניינים באשראי זמין אשר המתנהל בתנאים מעט שונים – למצוא אפיק אשראי נוח יותר.

קרנות חוב המוצעות על ידי Ifund מאפשרות ללווה מגוון רחב של אפשרויות הלוואה בפריסה נוחה ובמגוון מסלולים זמינים, כמו גם בבחירה של אסטרטגיית ההלוואה או ההשקעה הנוחה ביותר ללווה והן למשקיע מצד שני.

ישנן מספר אסטרטגיות עיקריות להשקעה בקרנות חוב:

השקעה בקרנות חוב ממשלתיות המתאפיינות בסיכון אשראי נמוך. השקעה בקרנות חוב קונצרניות המשקיעות באגרות חוב של חברות עסקיות. השקעה בקרנות חוב גבוהות סיכון, המתאפיינות בדירוג אשראי נמוך יותר השקעה בקרנות חוב גלובליות אשר כשמן כן הן ממוקדות בהשקעה בחברות ברחבי העולם.

כל אחת מהאסטרטגיות הינה בעלת המאפיינים הייחודיים שלה ועל מנת לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר למשקיע חשוב לקבל את הייעוץ המתאים ולבחור במאפיינים הסיכוניים/ השקעתיים המתאימים למשקיע ולצרכיו האישיים גם כאשר מדובר בבחירה בהשקעות אלטרנטיביות.

ככל שתרחיבו את סל ההשקעות שלכם ותפזרו טוב יותר את הסיכונים כך יהיה קל וחכם יותר לנהל את ההשקעות השונות בזמן ובתנאים שנוחים לכם.

ליחצו למידע נוסף על השקעות אלטרנטיביות