במתחם המדיטק פעלה תכנית בת שלושה ימי פעילות בנושא "שפת העיצוב", כאשר בכל יום הוקדשו שלוש שעות לפעילות התרבותית שהועברה על ידי עובדי המתחם ושעתיים ללימודים ה"רגילים" שהועברו על ידי צוות מורי בית הספר. תלמידי בתי הספר נחשפו בספריית החומרים למגוון חומרים ולטכנולוגיות ייצור מוצרים, השתתפו במעבדת חקר לחומרים והתנסו בבניית גשרים מחומרים ייחודיים; ביקרו במוזיאון העיצוב ויצרו בהשראת התערוכות; צפו בסרט בסינמטק והתנסו בכתיבת "סטורי בורד" (תסריט מאויר) לסרט פרי דמיונם.
במרכז תיאטרון בובות עסקו התלמידים בלמידה חווייתית של מגילת רות, בהדרכת הבובנאים של המרכז. התלמידים סיירו במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות, בנו בובות בהתאם לרוח התקופה, למדו להפעיל בובות שולחן, בובות כפפה ובובות פה, למדו עקרונות בסיסיים בכתיבת סצנה דרמטית והתאמת הטקסט לטכניקות הפעלה והציגו קטעים קצרים שיצרו.
בנוסף, תלמידים ממגמות מינהל עסקים בבתי הספר בחולון התארחו במשרדי "הכשרה חברה לביטוח" הממוקמים בחולון ושילבו בין תכני הלימוד העיוניים לבין היבטים מעשיים כפי שבאים לידי ביטוי בעבודה היומיומית בחברה. בין היתר, השתתפו התלמידים בתרגיל דינמי המשלב בין תהליך קבלת החלטות לבין סגנונות ניהול וכן ערכו פאנל עם מנהלים בכירים בחברה.
הפרויקט הופך, למעשה, את המרחב העירוני לסביבת לימודים חווייתית פתוחה וגמישה המעשירה את עולם הדימיון ואת יכולת העשייה היצירתית של הילדים ומציגה בפניהם את העיר ואת מוסדות התרבות שבה באור חדש כמרחב מקבל, מזמין ונגיש המאפשר היכרות וחיבור עמוק יותר בינם לבין הקהילה בה הם חיים.