כמה ימים לפני סוף שנת 2015, ישראל דוד וינגרטן, בן שלוש וחצי מבית"ר עילית, הלך עם אחיו בסביבת ביתו. לפתע, שני האחים הקטנים החליטו לחצות את הכביש בדיוק כשאוטובוס שהוריד נוסעים בתחנה בסמוך אליהם החל לנסוע. נהג האוטובוס לא הספיק לבלום ופגע בישראל הקטן שנהרג במקום. ישראל, הוא אחד מ- 19 ילדים בני 0-14 שנהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2015.
מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק לרגל יום הילד הבין לאומי עולה כי ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתוך סך תאונות דרכים. הנתונים נלקחו מדו"ח של ארגון IRTAD אשר בחן את הנתונים של 28 המדינות החברות בארגון ובהם עולה כי ממוצע הילדים ההרוגים מתאונות בסך המדינות עומד על 3.2% מסך כל ההרוגים. אחוז הילדים ההרוגים מתאונות דרכים בישראל הוא 10.8% - כמעט פי שלושה יותר מאשר הממוצע.
אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. ילדים הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם.
ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זוית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק האמיתי. פתרון יעיל הוא בהצבת פסי האטה בסביבת בתי הספר, הפארקים ומתנס"ים, שיאט את מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.
בשנת 2015 נפגעו בתאונות דרכים בערים 1,748 ילדים (גילאי 0-14) – כמעט חמישה ילדים בממוצע ביום. עוד עולה מהנתונים, כי 19 ילדים נהרגו בתאונות דרכים בערים וכי מתוך כלל הנפגעים, 166 נפצעו באורח קשה.
בנוסף נמצא, כי בעשר השנים האחרונות (2006-2015) נהרגים בממוצע מדי שנה כ- 21 ילדים בתאונות דרכים ונפגעים למעלה מ- 2,000 מדי שנה בממוצע.
ירושלים – העיר הכי מסוכנת לילדים. בירושלים, נפגעו 182 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2015, שניים מתוכם נהרגו.
בתל אביב, נפגעו 96 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2015.
בבאר שבע נפגעו 63 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2015.
בחיפה נפגעו 60 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2015, שניים מתוכם נהרגו.
בנתניה נפגעו 59 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2015.
באשדוד נפגעו 57 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2015.
בפתח תקוה נפגעו 54 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2015.
בבני ברק נפגעו 52 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2015.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לא ייתכן שיותר מ- 20 ילדים נהרגים בממוצע כל שנה בתאונות דרכים והמדינה מתבוננת מהצד ולא עושה דבר. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וכן הרשויות המקומיות חייבים להשקיע בתשתיות כמו פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של ילדים וכן להגביר את האכיפה במקומות אלו"