התחרות, שתתקיים ב-24 בינואר 2017 בלונדון, נערכת זו השנה השלישית, במטרה לעודד חדשנות בתחומי הטכנולוגיה החינוכית. השנה התקבלו למעלה מ-600 סטארטאפים מרחבי העולם, כאשר הסטארטאפ הזוכה, יקבל גישה ישירה למאיצי סטארטאפים וגופים מרחבי העולם בארה"ב, אנגליה, ספרד, הודו, קולומביה ועוד, וכן פרס כספי בסך 10 אלף דולר.
הפרויקט הזוכה בגמר הישראלי, שייצג את ישראל בגמר התחרות הבינלאומית, הינו של חברת הסטארטאפ , שפיתחה מערכת המאפשרת לילדים עם אוטיזם את הכלים לימוד ותירגול של כישורים חברתיים בצורה משחקית.
צוות השופטים בשלב הגמר הבינלאומי יכלול את גילה בן הר, מנכ"לית המרכז לטכנולוגיה חינוכית, פייר אנטואן מOpen Education Challenge, פרננדו ולנצואלה מחברתMcgraw Hill Latin America, ועוד. הצוות יבחר את הסטרטאפ הזוכה לפי הקריטריונים של פתרון לצורך קיים, חדשנות פדגוגית, חווית משתמש יוצאת דופן, פוטנציאל התרחבות ועם תכנית עסקית ברת קיימא
שלב הגמר הבינלאומי יתקיים ביום ג', 24 בינואר 2017, בלונדון
החברות שהגיעו לקו הגמר 2016:
Sentidio (ישראל) - מערכת ללמידה ולתירגול של כישורים חברתיים, עבור ילדים עם אוטיזם.
Edovo (ארה"ב) – מפתחת גישה משמעותית לחינוך מבוסס לוח תיקונים.
Zulama (ארה"ב) – משחק ללימודי מדעי המחשב לבני נוער.
Cognitoys (ארה"ב) – צעצועים חינוכיים בדמות דינוזאורים מבוססי אינטליגנציה ממשק אדם-מחשב ( (IBM WATSONהגדלים עם הילד.
Investedapp (ארה"ב) – חינוך פיננסי במובייל
Embodied Labs (ארה"ב) - תכנית ללימודי חינוך לבריאות.
Primotoys (אנגליה) - צעצועים לילדים המופעלים על ידי שפת תכנות.
Writereader (דנמרק) – פלטפורמה ללימוד קריאה לילדים על ידי יצירת ספר דיגיטלי.
Marbotic.France. (צרפת) - שילוב של משחקים מעץ וטאבלטים המיועדים ללמידה של קריאה וחשבון.
PenPal Schools (ארה"ב) – למידה שיתופית של תלמידים מבתי ספר שונים מרחבי העולם.
iTandem (איטליה) – פלטפורמה ללמידת שפות חדשות, מציאת עבודה ומגורים.
Laboratoria (מקסיקו, צ'ילה) - מיזם חברתי לעידוד למידה טכנולוגית של צעירות במעמד סוציואקונומי נמוך.
Edupol (קולומביה) סטרטאפ שמטרתו לאפשר למידה מרחוק לסטודנטים מעוטי יכולת
starline tecnologia (ברזיל) - סטרטאפ לבדיקת מבחנים אמריקאים.
Team Simulanis (הודו) – מוצרי חינוך מבוססי מציאות מדומה ומציאות רבודה.
Vchalk (הודו) – שרת נייד הנושא פעילויות ברמות שונות באנגלית ובמתמטיקה.
Oxford Learning Solutions (אנגליה) – שיטה ללימוד קריאה לילדים בגילאי 3-6 ומבוגרים.
Quill (ארה"ב) – פלטפורמה חינמית לשיפור יכולות כתיבה.
לדברי אבי ורשבסקי, מנהל MindCET: "עולם הסטרטאפים החינוכיים הופך לתנועה חברתית גלובלית המסייעת לצמצם פערים, ולתקן היבטים שונים בתחום החינוך. תחרותGESA הינה התחרות הגדולה בעולם בתחום ומהווה זרז חשוב בהיווצרות של התנועה הזו".
אודות התחרות:
תחרות ה-Global EdTech Startup Awards, נוסדה ב-2014 ביוזמת MindCET במטרה לאתר את הסטארטאפים החדשניים ביותר בעולם בתחום הטכנולוגיה החינוכית. התחרות מתקיימת בשיתוף פעולה עם מאיצי סטארטאפים וגופים מרחבי העולם, בהם ה-Open Education Challenge מהאיחוד האירופי, רשת מאיצי הסטארטאפים של ענקית התקשורת טלפוניקה (Wayra), EdTech Incubator מלונדון,Inncubated מקולומביה, EDGE מניו יורק, ענקית ההוצאה לאור Cengage ועוד.
בשנת 2016, נוספו שני מסלולים בתחרות: הראשון, לסטרטאפים בתחום של חינוך לרב-תרבותיות בשיתוף קרן לאוטמן והשני, מסלול לאוריינות מבוגרים בשיתוף קרן ברברה בוש.
בשנתה הראשונה של התחרות התמודדו כ-360 חברות מרחבי העולם, ובמקום הראשון זכה הסטארטאפ האמריקאי BrightBytes, שפיתח מוצר אנליטיקה והערכה לתחום החינוך. בשנה שעברה זכה Kytabu, סטרטאפ מקניה, שפיתח פלטפורמה להשכרת ספרי לימוד דיגיטליים במודל חדשני.
אודות מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית):
המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) הוא חברה לתועלת הציבור הפועלת זה ארבעה עשורים לקידום חינוך איכותי וחדשני המכוון לכל תלמיד ותלמידה במדינת ישראל. מטח מפתח חומרי הוראה ולמידה, כלים טכנולוגיים, מודלים פדגוגיים, כלי הערכה ומדידה, ומגוון שירותים מותאמים ללומדים ומלמדים. מטח מחויב לשרת את כלל תלמידי ישראל ופיתוחיו מותאמים לתכנית הלימודים ולקבוצות שונות באוכלוסייה. במטח 450 עובדים, אנשי תוכן, פדגוגיה, מדידה והערכה וטכנולוגיה.
אודות חממת החדשות של מט"ח - MindCET:
כחלק משאיפתו לקדם חדשנות ולהיות חממה ליצירת פתרונות חינוכיים פורצי דרך, הקים מטח ב-2012 אתMindCET , מרכז לחדשנות ולפיתוח טכנולוגיות בחינוך. בין פעילויות החממה מאיץ לסטארטאפים , תוכניות למורים-יזמים, מחקר ופיתוח ועוד. מנכ"ל MindCET הוא אבי ורשבסקי.