מניעה מוקדמת של משברים תקשורתיים
הזירה התקשורתית של העשור הנוכחי מחייבת התנהלות מושכלת וזהירה, העשויה בהחלט למנוע משבר חמור שיפגע בתדמית הארגון, בשווי המניות שלו, במכירותיו וכן הלאה. על כן, כבר עתה ועוד הרבה לפני שמשבר כלשהו פורץ, חשוב לפנות לקבלת ייעוץ תקשורת ממומחים בתחום, אשר יבנו עבורכם את הנהלים המתאימים. תהליך כזה כולל בין היתר תחקיר יסודי על הארגון או החברה על מנת לאתר נקודות תורפה אפשריות, ובניית תוכנית חוסן המתאימה לנסיבות הרלוונטיות ולארגון עצמו. כמו כן, יוכן תיק לשעת משבר הכולל הנחיות תפעול ברורות, ויבוצע אימון ותרגול של הצוותים הרלוונטיים להתנהלות בעת משבר תקשורתי. מעבר לכך, החברה המייעצת תשמור על קשר עם הארגון על מנת לעדכן את התוכנית והתיק במידת הצורך. מלבד שדרת הניהול יוגדר ויוקם מערך שאמון על טיפול במשברים, ולמעשה יוגדר מיהו הגורם האחראי שתפקידו הוא לשים לב לבעיות ההולכות ומתעוררות בעודן קטנות.
התנהלות חכמה מונעת משבר
מלבד האמור לעיל, חברת ייעוץ תקשורת תספק הנחיות וקווים להתנהלות חכמה שעשויה למנוע משבר מיותר. לדוגמא, ייתכן שבארגון מסוים נקודות התורפה יימצאו בכוח האדם, ואילו באחר תהיה נקודת התורפה בהיבט המשפטי או הטכנולוגי, בכשל של רגולציה או סביבה, בירוקרטיה וכדומה – לרבות היבטים שאינם גלויים לעיניהם של המנהלים הבכירים. לאור בדיקה כזו, יינתנו הנחיות לצמצום האפשרות ליצירת משבר על ידי התבטאויות העלולות להצית את האש במקומות המועדים, כלומר לדעת היכן קיימים התנאים "הנכונים" לשריפה, ובאיזו שפה לנקוט על מנת להקטין את הסכנה כשפונים אליהם. יתר על כן, אין זה משנה מהו הנושא שעל הפרק, יש לחשוב פעמיים ואף עשר פנים לפני תגובות של הארגון ואנשים שמקבלות הד תקשורתי, ובמקרים רבים עדיף שלא לומר דבר מאשר להתבטא ולגרום נזק מיותר.