גישור הוא תהליך שבו צדדים לסכסוך נעזרים בגורם ניטרלי, הנקרא מגשר, כדי להגיע להסכמה הדדית. הגישור מתמקד בעתיד ובמציאת פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים, תוך התחשבות בצרכים וברצונות של כל אחד מהם.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

יתרונות הגישור בפתרון סכסוכים בין חברים ובני משפחה

גישור מאפשר לצדדים לשמור על יחסים חיוביים, גם לאחר הסכסוך. לדוגמה, שני אחים שמסוכסכים בנוגע לחלוקת רכוש משפחתי עשויים להצליח לשמור על יחסים קרובים לאחר גישור, שבו יגיעו להסכם המתחשב בצרכים וברצונות של כל אחד מהם.

כמו כן, הגישור מאפשר לצדדים למצוא פתרון יצירתי ומותאם אישית, שאינו אפשרי תמיד בהליכים משפטיים. לדוגמה, בני זוג שמסוכסכים בנוגע לגידול ילדיהם עשויים להגיע בגישור להסדר גירושין יצירתי, הכולל הסדרי משמורת מיוחדים שמתאימים לצרכים הייחודיים של ילדיהם.

בנוסף, גישור זול משמעותית מהליכים משפטיים. הליך גישור טיפוסי נמשך מספר פגישות, בעוד שהליכים משפטיים יכולים להימשך זמן רב ולעורב הוצאות משפטיות גבוהות. חשוב לדעת שגישור הוא תהליך מהיר יחסית להליכים משפטיים. גישור טיפוסי נמשך מספר פגישות, בעוד שהליכים משפטיים יכולים להימשך חודשים ואף שנים.

מעבר לכך, הצדדים הם אלו ששולטים בתוצאות הגישור, ולא גורם חיצוני. בניגוד להליכים משפטיים, שבסופם שופט או דיין מכריע בסכסוך, בגישור הצדדים הם אלו שמחליטים יחד על הפתרון.

מתי כדאי לפנות לגישור

כאשר שני הצדדים מעוניינים לפתור את הסכסוך. רצון הדדי לפתרון הסכסוך הוא תנאי הכרחי להצלחת תהליך הגישור. כאשר יש רצון לשמור על יחסים חיוביים בין הצדדים. כפי שהוזכר, גישור יכול לסייע בשמירה על יחסים חיוביים בין חברים, בני משפחה, שותפים עסקיים ועוד. כאשר הסכסוך מורכב ודורש פתרון יצירתי. גישור מתאים במיוחד לסכסוכים מורכבים, שבהם קיים צורך במציאת פתרון מותאם אישית שמתחשב בצרכים וברצונות של כל הצדדים. כאשר הצדדים מעוניינים לחסוך זמן ועלויות. גישור הוא תהליך מהיר וזול משמעותית מהליכים משפטיים.

כיצד מתבצע תהליך הגישור

עו"ד גישור במרכז ייפגש עם כל צד בנפרד, כדי להבין את עמדתו ורצונותיו. בפגישה זו, המגשר יקבל מהצד מידע על הסכסוך, רגשותיו בנוגע אליו וציפיותיו מהליך הגישור. לאחר מכן, הצדדים ייפגשו יחד עם המגשר, וידונו בסכסוך תוך הקשבה הדדית וחיפוש פתרון משותף. המגשר יסייע לצדדים לתקשר בצורה יעילה, להבין את עמדותיהם זה של זה ולמצוא פתרון שיהיה מקובל על כולם.

אם הצדדים יגיעו להסכמה, הם יחתמו על הסכם גישור המסכם את הפתרון שנמצא. הסכם זה מחייב מבחינה משפטית, ומהווה ראיה בבית משפט.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…