אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם אחת - הפלות חוזרות. לא תמיד נוכל לדעת מה גורם לאותן הפלות חוזרות, אך כאשר הגורם ידוע - בהחלט נוכל לטפל בבעיה, ולמנוע אותה - ובכך בעצם נוכל אולי למנוע את ההפלה הבאה. אז מה עלינו לדעת על הפלות חוזרות בתחילת ההריון? בכתבה זו החלטנו לרכז עבורכם את כל המידע החשוב בנושא זה וכל היוצא בכך.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

הפלה - קצת רקע

רגע לפני שנסביר לכם עוד מידע חשוב אודות הפלות חוזרות, הרי שעלינו להבין בדיוק מה נכלל תחת ההגדרה של הפלה. הפלה היא בעצם סיום הריון עד השבוע ה-20, בין אם מדובר בסיום הריון טבעי ובין אם מדובר בסיום הריון שהוא יזום ומתוכנן על ידי האישה. רוב ההפלות הטבעיות יתרחשו סביב השליש הראשון להריון, ובדרך כלל הן יתרחשו עד השבוע ה-10. כמו כן, כדאי לדעת כי השכיחות של ההפלות יורדת בצורה משמעותית ככל שההריון מתקדם.

השכיחות של הפלות

הפלות עשויות להתרחש בכל אחד משלבי ההריון, אם כי ברוב המקרים הן יתרחשו עוד לפני האבחנה הקלינית על ההריון עצמו, וזאת לפני השבוע ה-5. שיעור האובדן של הריונות מאובחנים נע בין 10% ל-12%. לאחר השבוע ה-8 שיעור ההפלות יורד ל-2%, ואילו לאחר השבוע ה-16 הוא עומד על 1% בלבד.

גורמים נפוצים להפלות

יש לא מעט גורמים נפוצים להפלות חוזרות, ובכלל - למקרים שונים של הפלות. קודם כל, חשוב להדגיש כי גיל ההורים בתקופת ההריון משפיע בצורה משמעותית למדי - גיל האם וגיל האב כאחד. כמובן שגם מספר הלידות שהאישה עברה ישפיעו על הסיכויים להפלה. באופן כללי, ניתן להגיד כי הסיבה הנפוצה ביותר להפלות טבעיות זו הפרעה כרומוזומלית במטען הגנטי של ההריון.

הפלות חוזרות

עד היום ישנה מחלוקת בספרות הרפואית מתי יש לקבוע כי בני זוג סובלים מהפלות חוזרות. בהתאם להגדרת האיגוד האמריקאי למיילדות וגניקולוגיה, זוג שעבר 2 או 3 הפלות ברציפות נחשב לזוג הסובל מהפלות חוזרות. מנגד, הקולג' הבריטי למיילדות וגינקולוגיה החליט לשיטתו כי 3 הפלות ברצף ומעלה יוגדרו בתור מצב של הפלות חוזרות. חשוב להדגיש כי בשני המקרים ההתייחסות היא להפעלות טבעיות בלבד, ולא להפלות מתוכננות ויזומות.

ומהי השכיחות של הפלות חוזרות?

השכיחות של הפלות חוזרות בדרך כלל נעה בין 1% ל-5%. הטווח פה די רחב, וזאת בהתאם להגדרות השונות של הפלות חוזרות.

כמה מילים לסיכום

אין ספק כי הבשורה על אובדן הריון זו בשורה קשה ומרה, בטח כאשר מדובר במספר מקרים - הפלות חוזרות. בכתבה זו, החלטנו לתת לכם קצת רקע על הפלות חוזרות בתחילת ההריון, ולרכז עבורכם מידע חשוב ומפורט העוסק בנושא זה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה PEXELS

פירוק שיתוף במקרקעין: מדריך מקיף לניתוק קשרים קרקעיים

מציאות של שיתוף במקרקעין יכולה להיות מורכבת ובעייתית במקרים רבים. כאשר מספר בעלים חולקים…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת רכב לטווח ארוך: הפתרון החכם לצרכים שלכם

רוב האנשים שזקוקים לרכב לתקופה ממושכת, בוחרים לרכוש לעצמם רכב פרטי, או לחילופין, לבחור…
קרדיט תמונה FREEPIK

3 טיפים לבחירת ספק החשמל המתאים עבורך

בחירת ספק חשמל פרטי היא צעד משמעותי שיכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות החשמל, לשיפור…
קרדיט תמונה FREEPIK

הפלות חוזרות בתחילת הריון - חשוב שתדעו

אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם…
קרדיט תמונה FREEPIK

קרטונים למעבר דירה וחשיבותם

א. הגדרה של קרטונים למעבר דירה קרטונים להובלה, הידועים גם כקופסאות הובלה, הם קופסאות…
קרדיט תמונה FREEPIK

ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונהיגה בשכרות פעם שניה

האם המסע שלך להשבת זכויות הדרך שלך נתקל במחסום נוסף עם החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים…