בתי עסק, גדולים וקטנים, לא פועלים לבד, בחלל ריק. גם בית העסק הקטן ביותר, זקוק לסביבה עסקית שתעזור לו לפעול. בין אם זה אנשי מקצוע שיעזור לו לבצע פעולות הקשורות לתפקוד הפנימי של בית העסק (לדוגמא, כל מה שקשור לנושא של חשבונאות, מלאי, משפטים וחוזים ועוד) ובין אם אלו אנשי מקצוע שעוזרים לו בהקשר של פעולות בהיבטים חיצוניים, כלפי קהל הלקוחות, לדוגמא, כל מה שקשור לנושא של פרסום ושיווק.

כלים

 

דוגמא לכך היא סוכנות קידום אתרים. היום, כל בית עסק המחזיק ברשותו אתר אינטרנט חייב לקדם אותו באופן מקצועי ויסודי בגוגל וברשתות חברתיות, לשם כך הוא צריך להיעזר באנשי מקצוע שיכולים ללוות אותו ולבצע עבורו את התהליך. לכן הוא ייעזר בסוכנות לשם כך.

סוכנות קידום אתרים SEO, מבצעת את עבודתה מול הלקוחות שלה בשלבים. תחילה היא מאפיינת את הלקוח, הצרכים שלו והאתר שברשותו, ולאחר מכן היא מתחילה בתהליך הקידום. בלא מעט מקרים היום, סוכנות הקידום אחראית גם על תהליך הבנייה של האתר או לפחות על תהליך הזנת התכנים מהשלב הראשון בו האתר פועל. אם לא, אזי שהסוכנות תיכנס בשלבים מאוחרים יותר, תתקן את מה שנדרש, תבצע שינויים ותתחיל לקדם את האתר על פי תוכנית מסודרת.

איך סוכנות קידום אתרים מלווה בית עסק

בדומה לבעלי מקצוע אחרים, גם צוות מקצועי של סוכנות קידום אתרים פועל באופן עקבי ורציף מול בית העסק ולא באופן חד פעמי. כלומר, מדובר על תהליך ארוך טווח שמתבסס על תוכניות מסודרות.

תהליך הליווי נעשה בעזרת מחקר מפורט של הביטויים אותם בית העסק ירצה לקדם, בין אם זה בארץ או בחו"ל, בין אם זה לצורך קידום האתר כולו או לצורך קידום מוצרים, שירותים, אירועים או דברים ספציפיים אחרים שהוא מבקש לשווק ולקדם. הסוכנות תלווה את בית העסק גם בעזרת ליווי אחר ההתפתחות של תהליך הקידום, שיפור עמדות אם יש צורך, וכן היא תוסיף אלמנטים או ביטויים לתהליך, אם יהיה צורך בכך.

חשוב לציין, הצוות של סוכנות קידום אתרים SEO, צריך לעבוד באופן הדוק ובשיתוף פעולה מלא עם בית העסק. הוא צריך לוודא, לא רק שהאתר יקודם בגוגל או ברשתות חברתיות אחרות אלא גם להיבטים נוספים הקשורים אליו.

לדוגמא, הוא צריך לוודא שהאתר כל הזמן נמצא באוויר ואין שגיאות או נפילות שמונעות מהגולשים להיכנס אליו. הוא צריך לוודא שחווית הגלישה של הגולש היא נעימה והוא יכול לבצע פעולות באופן יעיל באתר. עליו לוודא שהאתר מקושר לכל הרשתות החברתיות ואפשר לקבל לידים באופן זמין ומיידי. כמו כן, הוא צריך לייצר שיתופי פעולה עם אתרים אחרים ולוודא ששיתופי פעולה ישנים עדיין פעילים ולא ירדו מהאוויר.