הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) היא מצב בריאותי נפשי שיכול להתפתח לאחר התנסות או עדים לאירוע טראומטי. אירועים אלו יכולים לנוע בין לחימה ואסונות טבע ועד לתאונות קשות ותקיפות אישיות. הגורם המכריע הוא שהאירוע גורם לפחד עז, חוסר אונים או אימה.

קרדיט לתמונה FREEPIK
קרדיט לתמונה FREEPIK

תסמיני PTSD מקובצים בדרך כלל לארבע קטגוריות. ראשית, ישנם תסמינים של חוויה מחדש, כמו פלאשבקים וסיוטים, שבהם אתם עשויים להרגיש כאילו אתם חווים מחדש את האירוע הטראומטי. שנית, תסמיני הימנעות גורמים לכם להתרחק ממקומות, אירועים או חפצים שמזכירים לכם את הטראומה. שלישית, תסמיני עוררות ותגובתיות כוללים זעזוע קל, תחושת מתח או קשיי שינה. לבסוף, תסמיני קוגניציה ומצב רוח יכולים לכלול מחשבות שליליות על עצמכם או על אחרים, רגשות אשמה או האשמה ואובדן עניין בפעילויות שפעם נהניתם מהן.

אם תסמינים אלו נמשכים יותר מחודש ופוגעים באופן משמעותי בחייכם, חיוני לפנות לעזרה מקצועית. הטיפול כולל בדרך כלל פסיכותרפיה, תרופות או שילוב של השניים. התערבות מוקדמת יכולה לחולל שינוי גדול בניהול PTSD ובשיפור איכות חייכם.

כיצד משרד הביטחון מטפל באשפוז בעקבות פוסט טראומה?

אם אתם מתמודדים עם פוסט טראומה לאחר השירות הצבאי, משרד הביטחון מציע תמיכה מקיפה שתעזור לכם לעבור את התקופה הזו. המשרד הקים אגף מיוחד לטיפול וסיוע לחיילים שנפצעו במהלך שירותם וחוו אירועים טראומטיים.

משרד הביטחון עובד בשיתוף פעולה הדוק עם בתי חולים על מנת לספק טיפול רפואי ונפשי כאחד. התמיכה כוללת אבחון המקרה, המלצה על טיפולים ומסירת כלים שיעזרו לכם להתמודד. צוות הטיפול מורכב בדרך כלל מפסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ומטפלים שונים. מדובר בתמיכה מתמשכת הזמינה גם אם לא הוגדרתם כחיילים משוחררים נכים.

אחד המרכיבים המרכזיים בתמיכה זו הוא השותפות עם וילה באלאנס, המציעה שירותי שיקום ייעודיים. הם מספקים מפגשי טיפול פרטניים, טיפולים קבוצתיים ופעילויות חברתיות שונות שנועדו לסייע לכם להשתלב בחזרה בשגרה. משרד הביטחון מוודא שאתם מקבלים טיפול מקיף, שיכול לכלול פסיכותרפיה, ריפוי בעיסוק ועוד.

במקרים קיצוניים, קיימת גם אפשרות לאשפוז פרטי ובית בטוח, מה שמבטיח שתקבלו את התמיכה הדרושה לכם בסביבה בטוחה. כל המאמצים הללו נועדו לעזור לכם להחזיר לעצמכם את השליטה על חייכם ולהתמודד עם פוסט טראומה בצורה יעילה.

מהו מכרז השיקום "וילה באלאנס"?

מרכז השיקום "וילה באלאנס" הינו מתקן ייעודי המתמקד בטיפול באנשים הסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). מרכז זה הוא חלק ממכרז של משרד הביטחון לספק טיפול מקיף לנפגעי טראומה, ובמיוחד לחיילים משוחררים.

בוילה באלאנס, תמצאו מגוון שירותים טיפוליים המותאמים לצרכים הייחודיים של חולי PTSD. המרכז מציע הן טיפולים פרטניים והן טיפולים קבוצתיים. טיפול פרטני מאפשר לך לעבוד אחד על אחד עם מטפל כדי לטפל בדאגות הספציפיות שלך ולפתח אסטרטגיות התמודדות. טיפול קבוצתי מספק סביבה תומכת בה תוכלו לשתף את החוויות שלכם עם אחרים שמבינים מה אתם עוברים.

בנוסף לטיפול, וילה באלאנס מספקת מגוון פעילויות שמטרתן לשפר את הרווחה הכללית. אלה כוללים פעילויות חברתיות, הזדמנויות התנדבות וריפוי בעיסוק. המטרה היא לעזור לך להחזיר תחושת נורמליות ולהשתלב מחדש בחיי היומיום.

וילה באלאנס מדגישה גם את החשיבות של סביבה בטוחה ותומכת. במתקן צוות מקצועי מנוסה, הכולל פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ומטפלים מתחומים שונים, כולם מסורים לעזור לכם במסע ההחלמה שלכם. עם הגישה המקיפה שלה, וילה באלאנס שואפת לספק את התמיכה והכלים הדרושים לך לניהול יעיל של PTSD.

סיכום

במאמר זה העמקנו בגישת משרד הביטחון לניהול אשפוז עבור אנשים הסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD). המאמר מדגיש את מערכת התמיכה המקיפה הקיימת, הכוללת שותפויות עם מתקנים ייעודיים כמו וילה בלאנס. המשרד מספק טיפול רפואי ונפשי מתמשך, הכולל שירותים טיפוליים שונים כגון טיפול פרטני וקבוצתי, פעילויות חברתיות וריפוי בעיסוק. וילה בלאנס ממלאת תפקיד משמעותי ברשת תמיכה זו, ומבטיחה שחולי PTSD יקבלו טיפול מותאם אישית שיסייע להם להחזיר לעצמם את השליטה על חייהם ולהשתלב בחברה.