מחקרים שונים מלמדים ש-1 מכל 7 אנשים בעולם מתמודדים עם טנטון. שני אחוז מהאנשים שמתמודדים עם בעיה זו, מושפעים ממנה ברמה כזו שאיכות החיים שלהם יורדת באופן משמעותי. אנשים שאין להם טנטון, לא תמיד מבינים עד כמה הבעיה יכולה להשפיע ולהקשות על אורח החיים של כל מי שמתמודד איתה.

כלים

 

טינטונים מוגדרים כצפצופים ששומעים באוזניים והם אינם מגיעים ממקור חיצוני אלא פנימי. כלומר, רק מי שיש לו טינטון שומע את הצפצוף ורק הוא מושפע ממנו. המצב דומה לכך שמישהו רואה בעיניים נקודות שאף אחד אחר לא רואה. כשמדובר על צפצוף באוזן, זה יכול להיות הרבה יותר בעייתי, מאחר ומי שמתמודד עם זה, שומע אותו לא רק במקומות רועשים אלא ובעיקר במקומות שקטים, למשל בלילה. זה יכול להשפיע על השינה, על הריכוז, על השלווה והשקט.

טינטונים הם לא קבועים אצל כל אחד. אומנם מדובר בצפצוף מונוטוני והתדר קבוע, אך כל אחד יתמודד איתו בצורה שונה. לכן, מי שיש לו טנטון ידע מי עובר מישהו אחר שמתמודד עם תופעה דומה, אך הוא לא בהכרח יתמודד איתה באותה רמה. יכול להיות שאצלו הטנטון יהיה פחות או יותר משמעותי.

לפני שנסביר כיצד מתמודדים עם סיטואציה כזו, חשוב לציין שהטנטון נוצר מסיבות שונות. הוא יכול להיווצר כתוצאה מנזק באוזן ובמערכת השמיעה בכלל והוא יכול להיווצר כתוצאה מחשיפה ממושכת לרעשים, מוזיקה בתדר גבוהה ומסיבות נוספות. ישנם מקרים בהם הטינטון יהיה זמני וישנם מקרים בהם הוא יהיה קבוע. בכל מקרה, מומלץ מאוד להשתמש באביזרים שונים לצמצום החשיפה לרעש לפני ואם מגלים טנטון, לפנות לרופא בשביל לראות כיצד ניתן לטפל בבעיה.

איך מטפלים בטנטון?

עד לפני מספר שנים, הרופאים לא מצאו דרכים כיצד להתמודד עם טינטונים. אנשים נאלצו לחיות עם המחלה ולהשתמש בתרופות הרגעה או אמצעים אחרים שיעזרו להם לחיות עם ההשפעות שלה.

היום אנחנו כבר מכירים שורה של דרכים כיצד להתמודד עם התופעה בצורה הרבה יותר טובה, גם אם לא מדובר על פתרון מלא לבעיה. לדוגמא, נוצרו כלים לפיתוח תיקון ליקוי שמיעה, שימוש באמצעים של דמיון מודרך, הרפיה או כלים המוכרים מרפואה משלימה, וכאמור גם תרופות מיוחדות שעוזרות להרגיע את הגוף והנפש. כלים מפותחים יותר של טיפול נועדו להסות את הצפצוף לרעשים אחרים שהגוף יהיה מסוגל לשאת בצורה טובה יותר.

חשוב לציין, ישנם מקרים בהם הטנטון נוצר כתוצאה ממחלות שונות המחייבות טיפול בפני עצמן, משל, גידולים סרטניים, מחלות אוזניים, מחלות בכלי הדם באזורים של האוזן, חבלות ראש, ליקוי ש ועוד. כל אחד מהמקרים, דורש טיפול בבעיה הגדולה, לפני שניגשים לטפל בטנטון עצמו. כך יהיה אפשר אולי גם להקל או להפסיק את הטנטון עצמו.