MTS מדגישה כי היא מחוייבת לפרויקט הרכבת הקלה, וכי הודעת שר האוצר יובל שטייניץ, כי המדינה תמצא דרכים אחרות להקים את הפרוייקט איננה מקובלת עליה.
"כפי שמקובל בחוזי זיכיון מסוג זה, ובעיקר לאור המשבר הכלכלי חסר התקדים שזעזע את השווקים הפיננסים בשנים האחרונות, התנהל מו"מ בין משרד האוצר וחברת MTS במטרה לסכם את השינויים ההכרחיים הנדרשים בחוזה הזיכיון על מנת לאפשר לקונסורציום הבנקים הבינלאומיים והמקומיים שהוקם לצורך העניין, לממן את הפרויקט במימון פרטי. לדעת MTS , הפערים בעמדות הצדדים, נכון להיום, ניתנים לגישור. לפיכך, MTS נדהמה מהחלטת המדינה לבטל את הזכיון מבלי להתייחס למאות מיליוני השקלים שכבר הושקעו ע"י MTS, וזאת במקום להשקיע מאמץ נוסף למציאת פתרונות לנושאים המועטים שנשארו עדיין פתוחים.
לאחרונה פורסם שהמדינה חוששת, ולדעתנו בצדק, כי היה והפרויקט יבוצע ישירות ע"י המדינה תגדל עלות הפרויקט באופן משמעותי ולוח הזמנים לביצועו יגלוש מהותית מזה המתוכנן ע"י MTS. השקפה זו מתחזקת בעקבות הפרסומים האחרונים לפיהם המדינה מודאגת מהעובדה שלחברת נת"ע אין את המשאבים הניהוליים הדרושים לביצוע פרויקט כה מורכב. מפליא אפוא כי המדינה בחרה לבטל את הזיכיון במקום לנסות ולהגיע לסיכומים.
MTS עדיין מחויבת לפרויקט ומאמינה כי בידך ההחלטה להורות למשרד האוצר לחזור באופן מיידי לשולחן הדיונים על מנת לסכם את הדברים ולמנוע עיכובים נוספים ועלויות מיותרות נוספות העלולות להיגרם לצדדים." כתבו ראשי MTS, איזי כהן ומוסלאם יאקיסן, לראש הממשלה.
החברות השותפות בפרויקט כוללות את חברת סימנס הגרמנית, CCECC הסינית, SDC הפורטוגזית, אגד ואפריקה ישראל. חברות אלה השקיעו עד עתה מאות מיליוני שקלים בפיתוח הפרוייקט ובקידומו.