גונטר זוננפלד, מומחה לחדשנות תרבותית, דיבר בכנס "סלקום מדיה" שמתקיים בתל-אביב. "הטלוויזיה מאפשרת כיום להאניש את התכנים על-ידי חיבור לרשתות חברתיות"
"בעולם שבו שבעה מיליארד בני אדם ומיליארד מהם רשומים לפייסבוק, אנחנו רוצים להתחבר למידע ולרשתות חברתיות, והמידע הזה צפוי להשפיע גם על התכנים בטלוויזיה," כך אמר הבוקר גונטר זוננפלד, סגן נשיא לענייני חדשנות תרבותית בחברת RAPP, במסגרת כנס "סלקום מדיה" הרביעי שמתקיים בתל-אביב. RAPP היא חברת ייעוץ למותגים מקבוצת Omnicom, העוסקת בהטמעת תכנים בפרסום.
לדברי זוננפלד, "הדבר הראשון שיש לזכור הוא ש"ההקשר הוא המלך" (context is king). כיום ניתן למצוא במחשב כמויות עצומות של תוכן - מסרטי קולנוע, כתבות חדשותיות ומכלול של תכנים שמגיעים מכל קצוות האינטרנט.
זוננפלד, שמייעץ, בין השאר, לסדרות אמריקאיות, סיפר: "אם ניקח למשל את GLEE, הרי שאנחנו יכולים היום לקבל באינטרנט מידע רב על הסדרה, על הכוכבים, על כל מה שקורה מאחורי הקלעים וגם קטעים שלמים של הסדרה שבהם אפשר לצפות מהאתר."
לאור זאת, הסביר זוננפלד, יוצרי הסדרות וחברות הטלוויזיה הגדולות גילו שעליהם ליצור קשר ישיר עם הקהל הרחב. "המשוב שמגיע מהצופים חשוב מאד ליוצרים והוא יכול אפילו להשפיע על התוכן בפרקי ההמשך של הסדרה, ציין. לדבריו, ליוצרי הטלוויזיה באמריקה יש קשר ישיר עם נציגים בערים ובמדינות שונות בארצות-הברית, ומהם הם יכולים לקבל משוב על התוכניות, אפילו בזמן אמת.
"באופן כללי, הטלוויזיה השתנתה והיא מאפשרת כיום להאניש את התכנים על-ידי יצירת קשר לרשתות חברתיות כמו פייסבוק ועל-ידי יצירת אמון עם הקהל," אמר.
בסיום דבריו הוסיף זוננפלד: "מסקירת החיים של אבי ניצול השואה, שהטלטל בעולם בימי המלחמה וממשיך ליצור עד היום, גיליתי שיש הרבה תוכן בעולם שעדיין לא ראה אור. חברות תוכן יכולות לעזור בגילוי המידע ששמור אצל הדור הישן כדי להביא לעולם טוב יותר."