הדיון היה המשך לדיונים קודמים מלפני כשנה ושלושה חודשים, בהם התחייב משרד התחבורה להקים מאגר מידע לכלי רכב פרטיים, כבר ברבעון הראשון של 2010. כיום, שבועיים בלבד לפני סוף 2010, טרם החלה עבודת איסוף המידע הקיים בידי גורמים שונים.
יו"ר הוועדה מקלב, אמר שכל יום של עיכוב בהקמת המאגר, פוגע במאות רבות של רוכשים תמימים שמוציאים את מיטב כספם על רכבים לא תקינים, במחירים שאינם הולמים את מצבם. "יש לכך השלכות מרחיקות לכת על הבטיחות בדרכים ומניעת המידע החיוני מהרוכשים, באחריות משרד התחבורה" אמר. לדבריו, בשוק רכבי יד שנייה, נמכרים רכבים שלא היו עוברים בדיקות תקינות באף מכון רישוי מוסמך וקיומו של מאגר המידע עשוי למנוע את התופעה או להפחית את ממדיה.
יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, אמר שמזה חמש שנים, האיגוד מנסה לקדם את הקמת המאגר. לדבריו, משרד התחבורה מתנגד בעקביות להקים את המאגר, חרף ההצהרות שהנושא בבדיקה. לוי קרא להנגשת 'היסטוריית הרכב' של הרכבים מרגע עלייתם על הכביש וטען שפנה ליזמים פרטיים שונים המוכנים להקים את המאגר, אלא שללא סיוע ממשרד התחבורה, לא ניתן להוציא את הדבר אל הפועל.
היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, עו"ד אינגריד הר אבן, אמרה שבמקרים רבים אנשים ממשיכים להיעקץ ולא מודעים לכך שהם רוכשים רכבים מסוחרים, או רכבים שמצבם הוגדר ע"י חברות הביטוח 'אובדן להלכה' ושעברו תהליכי השמשה מחדש, לעיתים במוסכים לא מורשים.
לדבריה, אין מניעה לסחור ברכבים אלו, כל עוד עברו את הבדיקות המתאימות ע"י משרד הרישוי ובלבד שהרוכשים מודעים לכך וניתנה להם הזכות לשלם עבורם מחיר הכולל את ירידת הערך המוגדרת בחוק. הר אבן הוסיפה, שהמחסור במידע החיוני מסב סבל רב לרכושי רכבי יד שנייה ואיגוד המוסכים נאלץ לטפל בהיקף עצום של תביעות מצד הרוכשים.
רפ"ק אלכס טל ממשטרת ישראל, אמר שהמשטרה רואה בחיוב הקמת מאגר כלי רכב פרטיים. לדבריו, הדבר יביא להפחתת מספר כלי הרכב הלא תקינים בכבישים ואף יפחית את היקף ההונאות.
סגנית בכירה ליועצת המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, אמרה שמשרד הרישוי מנהל מאגר כלי רכב למטרות לא מסחריות, לצרכיי מעקב אחר תקינות כלי הרכב בכבישים. לדבריה, העיכוב בהקמת המאגר נובע מבעיות משפטיות הקשורות הנובעות מחוק הגנת הפרטיות. עוד אמרה, שככל שהמידע אודות הרכבים איננו חסוי הוא נגיש לציבור.
יו"ר הוועדה מקלב, קבל על דבריה ואמר שהמשרד מונע ע"י קיבעון מחשבתי בעניין זה. לדבריו, לציבור אין עניין בזהות בעלי הרכבים אלא בטיבם, קרי האם מדובר באנשים פרטיים, סוחרים, חברות ליסינג, חברות ביטוח, חברות מסחריות שונות וכד'. מקלב אמר שהמידע איננו נגיש והמבקשים להשיגו צריכים להשקיע מאמצים וזמן רב וגם אז, לא יזכו בכל המידע הרלוונטי.
ח"כ מקלב קרא למשרד התחבורה להניע את הקמת המאגר והודיע, שיקיים דיון מעקב בעוד כחודש ימים.