בית הספר הצעיר לפסיכומטרי 'סטודנט', נבדל מראש ממתחריו הגדולים והוותיקים בשוק: הוא איננו מיזם פרטי, אלא מיזם חברתי, מיסודה של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א. "אחת ההוצאות הגדולות ביותר של בתי הספר לפסיכומטרי היא על פרסום" מסביר עו"ד עמית בנימין, ותיק בתחום ההכנה לפסיכומטרי, מנכ"ל סטודנט. "מירוץ החימוש הפרסומי האדיר בין בתי הספר לפסיכומטרי הוביל לכך שהתחום מייצר הוצאות על פרסום ללא כל פרופורציה לגודלם ומספרם של בתי הספר לפסיכומטרי, ומחירם של הקורסים הפסיכומטריים עולה באופן חסר פרופורציה לעלות הפקתם בפועל, כי הפירסום היקר מגולם במחיר בסופו של דבר"

כלים

בעקבות העלייה הגדולה במחירם של הקורסים הפסיכומטריים, שהפכה לעיתים למכשול בדרך להשכלה הגבוהה עבור אלו שהפרוטה אינה מצויה בכיסם, החליטה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א, לפתוח בית ספר לפסיכומטרי, שבהגדרתו, יציע את קורס הפסיכומטרי המשתלם ביותר בארץ, ללא פשרות על הרמה האקדמית, רמת המדריכים והתנאים, כגון מספר התלמידים בכיתה, פשוט, במחיר האמיתי שלו וללא 'גלגול' של הוצאות פרסום על גבם של הסטודנטים לעתיד.

החלטה כזאת היא מאוד לא טריוויאלית. הרי אף חברה לא היתה מתנגדת שבכל שלטי החוצות ובתחנות האוטובוס ייתלו שלטים המפרסמים את המוצר שלה. אך צריך להבין את המשמעויות של הקמפיינים האלו ואת הסכומים המדוברים.

"ההחלטה להפחית בעלויות הפרסום, זאת החלטה שמצד אחד היא מוסרית מאוד, אך מצד שני, גם נוגדת את עולם הפרסום של חברות מסחריות כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. ההחלטה הזאת גם מטילה נטל לא פשוט על מנהלי החברה. המשמעות היא שאנחנו צריכים לעבוד הרבה יותר קשה בכדי להפיץ את הבשורה לכלל הסטודנטים לעתיד (הצרכנים). חלק מהנטל בא לידי ביטוי בכך שבכדי להתמודד עם חברות הענק הקיימות כיום בתחום הפסיכומטרי ומשקיעות סכומי עתק בפרסום, עלינו להיות יצירתיים הרבה יותר בדרכי השיווק." מסביר עמית בנימין. "אין אלפים של בתי ספר לפסיכומטרי, ובעידן האינטרנט ישנם רבים שמצליחים להשוות, לחקור ולהגיע אלינו, וכך הם חוסכים לעצמם אלפי שקלים רבים."

מעבר לכך שהגישה הזאת רעננה וחלוצית בתחום הממוסחר כל כך, נראה שהיא גם, לפחות נכון לעכשיו מוכיחה את עצמה – תוך זמן קצר יחסית (פחות משנתיים), ללא קמפיינים ראוותניים, סטודנט מלמדת מאות תלמידים ברחבי הארץ.

"צריך לזכור שבתחום הפסיכומטרי, ההפצה הטובה ביותר היא המלצות החברים ובמישור הזה אנחנו מאוד חזקים – אנחנו דואגים שכל אחד מתלמידינו יקבל את הכלים הדרושים להצלחתו ואף מעבר לכך. הם חווים חווית לימודים אחרת ותוצאותיהם בהתאם. באופן הזה, כל אחד מתלמידינו ממליץ לחבריו ומגדיל את מעגל הסטודנטים לעתיד שלומד בסטודנט. ידענו מראש ולקחנו בחשבון שמכיוון שחוסכים בהוצאות הפרסום, התהליך ופירמידת ההפצה מפה לפה יהיו מעט ארוכים יותר אך כל יום אנחנו מופתעים לטובה מכמות הנרשמים על פי המלצות החברים ואנחנו מנצחים את כל התחזיות". אומר בנימין.

סטודנט מצליחה להתבלט ולהיבדל בתחום נוסף – פעילות חברתית למען הקהילה, כחלק בלתי נפרד מהמדיניות שלה. סטודנט רואה בפעילויות החברתיות כחלק אינהרנטי מפעילות החברה וכאחד מהצידוקים לקיומה. בניגוד לגופים רבים שלעיתים נושאים עימם גם אמירה חברתית, סטודנט גם הצליחה בזמן קצר ליצור שינויים רבי משמעות בפועל בתחום הנגשת מערכת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות מוחלשות ולאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים מיוחדים (כגון כבדי ראייה, כבדי שמיעה וחירשים, לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב). כל זאת בשיתוף פעולה ובתיאום עם המוסדות הרלוונטיים כגון ביטוח לאומי, המרכז הארצי לבחינות והערכה, המכון לקידום החירש, עמותת על"ה ועוד.

עמית בנימין, מנכ"ל סטודנט מסביר כי: "כיום, כאשר בוחנים באופן אובייקטיבי את הסיכוי של צעירים וצעירות להצליח ולהתקבל ללימודים גבוהים אשר פותחים בפניהם דלתות למעגל העבודה, להצלחה ולרווחה כלכלית, ברור לכל כי ישנם פערים גדולים בין צעירים ממעמד סוציואקונומי שונה, בעלי מוגבלויות מסויימות, צעירים תושבי הפריפריה וכדומה. בסטודנט אנו שואפים להנגיש את הבחינה הפסיכומטרית לכל צעירי ותושבי ישראל על מנת לתת לכל אדם זכות שווה להתקבל ללימודים גבוהים וליצור לעצמו הזדמנות לקבוע את עתידו. אמנם החברה מתנהלת כיחידה כלכלית לכל דבר אבל בכל הקשור לפעילות החברתית, זאת פשוט שליחות".