על תלמידי כיתות א'-ו' בבית הספר הוטלו משימות שכולן קשורות לעולם המתמטיקה, בהן הם התחרו, פתרו חידות וזכו בפרסים. כדי לפתור תרגילים בנושא השברים על הילדים היה על הילדים להרכיב פאזל, באתגר לפתרון חידת האותיות על הילדים היה למצוא את הזוג המספרי שלו. בכדי למצוא צורה גאומטרית הילדים הסתדרו בצורת משולש שווה שוקיים. במשימת בניית ציר של זמן הילדים הסתדרו בשורה לפי גודל הנעליים וגובהם האישי, ולסיכום הילדים חיברו חמשירים שעסקו כולם בתחום החשבון.
" ביום פעילות המיוחד הזה על הילדים היה לעבור 6 תחנות עם משימות ואתגרים שכמובן כולם קשורים בעולם המתמטיקה", מסבירה רחל גינזבורג, מדריכה פדגוגית מטעם מכללת חמדת הדרום,"בבית ספר מאמינים כי ניתן ללמוד גם מקצוע כמו מתמטיקה בכיף, ולא רק דרך לימודים שבלוניים, בית הגדי הוא בי"ס שחרט על דגלו מצוינות במתימטיקה ודרך חשיבה יצירתית שמאתגרת את הילדים הם מצליחים להשיג את זה, הכיתה שצברה את הניקוד הכי גבוה זכתה בפרס הראשון הוא הידע שרכשו ביום המתמטיכיף , עם הכרזת המנצחים כל התלמידים קיבלו פרס תנחומים - קרטיבים בכל הטעמים".