לאורך החודשים האחרונים מתנהל משא ומתן ארוך בין נציגי הממשלה והחברה הזכיינית, שדרשה שוב ושוב לקבל הקלות, הטבות ודחיות ביעדים שנקבעו בתנאי הזיכיון לאחר שלא עמדה בהתחייבותה להשלים סגירה פיננסית של חלקה במימון הפרויקט. בימים אלו העבירה המדינה הצעת פשרה חדשה לידי הזכיינית תוך הבהרה שאם היא לא תקבל את ההצעה יסתיים ההסכם ויולאם הפרויקט.
לדברי ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש) ההחלטה על הלאמת הפרויקט היא ההחלטה הנכונה עבור הציבור הישראלי ומבטאת באופן הטוב ביותר את המחויבות של המדינה לפרויקט התחבורה הציבורית במטרופולין גוש דן.
"טוב מאוחר מאשר אף פעם. הקשיים במימוש הפרויקט בשיטת ה PPP, כלומר מתן זיכיון לגורמים פרטיים, מוכיחים כי השיטה לא עובדת בתחום התשתיות. הלקח שעלינו ללמוד הוא שענייני תשתית הם עניינים שהמדינה צריכה לקחת על עצמה, לקדם ולהוציא אל הפועל". אומר חנין.
לדבריו: "על המדינה להמשיך לקדם במלוא המרץ את פרויקט הרכבת הקלה/תחתית בגוש דן. רק מערכת הסעת המונים ציבורית תיתן מענה לבעיות התחבורה בגוש דן ולבעיות הסביבתיות, הבריאותיות והחברתיות שבהעדרה. אבל אין צורך לחכות שנות דור עד למימוש פרויקט הרכבת הקלה/תחתית. יש פתרונות תחבורה יעילים שאינם דורשים השקעה תקציבית אסטרונומית ויכולים ליצור שינוי אפקטיבי תוך חודשים ספורים. מערכת הסעת ההמונים "מהיר בעיר" שמבוססת על נתיבי תחבורה ציבורית ועדיפות ברמזורים לאוטובוסים מהירים היא דוגמא לכך".
לאורך השנה האחרונה ח"כ חנין פעל להלאמת פרויקט הרכבת הקלה/תחתית בכנסת ובועדותיה. בין השאר יזם ח"כ חנין דיונים בועדת הכלכלה של הכנסת שעסקו בצורך במציאת פיתרון לאי מימוש הסכם הזיכיון ובצורך בהלאמת פרויקט הרכבת במטרופולין גוש דן.