עד עכשיו, חרשים שנתקעו בכביש נותרו בלי שום יכולת להזמין גרר חברת נתי שירותי דרך משיקה השבוע שירות חדש בשם "S.O.S ב-S.M.S" , שיאפשר לציבור החרשים וכבדי שמיעה בארץ להזמין שירותי דרך וגרירה באמצעות שליחת מסרון (SMS) מהטלפון הסלולרי שברשותם. זו חברת שירותי הדרך והגרירה היחידה בישראל שמאפשרת שירות ייחודי זה.
התמצאות בביה"ח היא בעיה שנפתרת באמצעות שילוט ושירות מודיעין, אך מה עושה מבקר שאינו רואה או אינו שומע? מערכות מתקדמות, המאפשרות "מסלול קולי", הותקנו לאחרונה ברמב"ם והן פועלות על תדר רדיו המשדר ישירות למבקרים עיוורים וחרשים
קורס הכנה ייחודי לבחינה הפסיכומטרית, המיועד לאוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה, עבר את אישור המוסד לביטוח לאומי. מעתה יופנו כבדי השמיעה המעוניינים ללמוד לבחינה הפסיכומטרית לקורס החדש, שיתנהל בשפת הסימנים, ועלות הקורס תמומן ע"י אגף השיקום במוסד לביטוח לאומי. קורס דומה כבר הותאם בעבר לאוכלוסיית כבדי הראיה והעיוורים בארץ
בדיון שהתקיים אמש במרכז הארצי לבחינות והערכה, בנושא התמודדות חרשים וכבדי שמיעה עם בחינת הפסיכומטרי, בו השתתפו "המכון לקידום החרש בישראל", 'סטודנט', המרכז ללימודי פסיכומטרי של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, ונציגי אוכלוסיית החירשים, הכיר לראשונה המרכז הארצי בכך שיש לבדוק את התאמת הבחינה הפסיכומטרית לאוכלוסיית כבדי השמיעה. עבודת מטה מקצועית שיערכו המכון לקידום החרש ו"סטודנט" תרכז את הקשיים והדרישות להתאמת הבחינות לאוכלוסיית החרשים
בימים אלה, פתחה סלקום, בשיתוף המכון לקידום החירש, בקורס הכשרה נסיוני לנציגי שירות להענקת שירות פרונטאלי בשפת הסימנים במרכזי שרות ייעודיים של החברה, כאשר בשלב ראשון יוענק שירות חלקי במרכזי שירות נבחרים שנקבעו מראש בשיתוף המכון לקידום החירש ועל בסיסם תתעדכן תוכנית הלימוד הנסיונית. בין היתר, החברה מעניקה ללקוחותיה כבדי השמיעה, הטבה של 150 הודעות SMS בחודש ללא עלות ו-60 דקות שיחות וידאו (למכשירים תומכים) בחודש ללא עלות