על פי נתוני המכון לקידום החירש, קיימת בישראל אוכלוסיה שנאמדת בכ- 700,000 חרשים וכבדי שמיעה. ממחקרים עולה, כי הירידה בשמיעה קיימת בכל חלקי האוכלוסיה על גילאיה השונים, ומשפיעה על יכולת התקשורת וההשתלבות בחברה. על רקע זה החליטו בחברה בשיתוף המכון לקידום החרש ליזום לראשונה בארץ קורס ניסיוני ללימוד נציגי שירות לקוחות את שפת הסימנים לצורך הענקת שירות.
מטרות הקורס כוללות חשיפה לתרבות החירשים, רכישת כלים להבנת שפת הסימנים הישראלית ורכישת אוצר סימנים בשפת הסימנים הישראלית. הקורס יכלול לימוד אוצר מילים על פי נושאים שונים תוך דגש מיוחד על מילים מעולם התוכן הרלוונטי לתחום הסלולר בשפת הסימנים הישראלית, לימוד כללי המבנה הדקדוקי של שפת הסימנים הישראלית ולימוד היבטים תרבותיים בקהילת החרשים. הקורס ילמד בשיטה ייחודית-ויזואלית על ידי מורה חרש מוסמך שיעביר חומר לימודי בסיסי לתקשורת בין אדם חרש לאדם שומע. "אני מאמין כי עשייה אמיתית הינה לא רק באירועים מיוחדים, אלא בעבודה השוטפת. אני רואה בקורס נסיוני זה חלק מהעשייה האמיתית שלנו בסלקום, מהיותנו חברת תקשורת ישראלית ומקווה כי נוכל להרחיב את השירות בעתיד " אמר היום עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. "סלקום כחברה ישראלית המשרתת למעלה מ- 3 מיליון לקוחות שואפת לתקשר בצורה ברורה עם כל לקוחותיה באשר הם. אנו מעניקים שירות במגוון שפות וכעת גם בשפת הסימנים". אמר מאיר בראב, סמנכ"ל שירות ומכירה בסלקום בראב אמר עוד כי הקורס הנסיוני הינו חלק מפעילות קיימת של החברה לשיפור השירות ללקוחות חרשים וכבדי שמיעה. "אנו מפעילים מוקד שירות תיווך טלפוני להעברת מסרים בו לקוחות חרשים וכבדי שמיעה יכולים לפנות אלינו במייל, סמס או פקס ולהנות משירותי תיאום תורים, הזמנת שירותים, שירותי מידע, והעברת מסרים לצד ג'. בנוסף אנו מציעים מכשירים ייעודיים לאוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה ומעניקים הטבות סמס ושיחות וידאו הכוללות 150 הודעות סמס בחודש ללא עלות ו-60 דקות שיחות וידאו (למכשירים תומכים) בחודש ללא עלות". בראב הוסיף ואמר "שאיפתנו היא שבעתיד נוכל לאפשר ללקוחות החרשים וכבדי שמיעה לקבל שירות בשפת הסימנים במרכזים נבחרים. במקביל, אנו נערכים להצבת שילוט של מילים מרכזיות בשפת הסימנים כך שכל נציגי השירות יכירו את המונחים הבסיסיים בשפה חשובה זו".סלקום עוסקת כבר זמן רב בשיפור השירות ללקוחות חרשים וכבדי שמיעה, בין היתר החברה מציעה להם:
מוקד שירות תיווך טלפוני להעברת מסרים מלקוח חרש/כבד שמיעה לצד ג' באמצעות נציג שירות. מוקד השירות מאפשר לאדם חרש/כבד שמיעה להשתמש בשירותי טלפוניה באופן דומה, ככל האפשר, לשירות טלפוניה שבו משתמש אדם שומע. בין השירותים הניתנים במוקד: תיאום תורים, הזמנת שירותים, שירותי מידע, העברת מסרים לצד ג'. המנויים יכולים לפנות למוקד באמצעות פקס/מייל/הודעת SMS. כאשר סלקום מעניקה שירות זה כבר כ-6 שנים (עוד לפני שהחוק עבר), כשירות עבור לקוחות כל המפעילים.
מכשירים מתאימים ויעודיים ללקוחות כבדי השמיעה. מדובר במכשירים תומכי Bluetooth בשילוב דיבורית ייחודית, המאפשרים ללקוחות בעלי מכשיר שמיעה לדבר במכשיר הטלפון הסלולרי. המכשירים מאפשרים שינוי עוצמת צלצול ושמע, אפשרות שינוי תדר הצלצול, חיווי ויזואלי בעת הצלצול, תמיכה ברטט, במכשירי דור 3 עם מצלמה קדמית ישנה אפשרות לשיחות וידאו. כל המכשירים באתר החברה מתאימים לכבדי שמיעה שכן כולם יכולים לעבוד עם הדיבורית הייעודית.הטבת SMS ושיחות וידאו: 150 הודעות SMS בחודש ללא עלות ו-60 דקות שיחות וידאו (למכשירים תומכים) בחודש ללא עלות.