לדברי לואיז ששון, "ניקיון פסח", הוא משהו שכדאי לעשות לא רק בין גלגול לגלגול, אלא גם במהלך החיים עצמם. הרבה פעמים אדם מוצא עצמו תקוע, או בתחושה שאינו לומד לקח וחוזר על אותן הטעויות שוב ושוב – כאשר הלכה למעשה, את הלקח והתיקון הנשמה כבר עשתה עוד בתחילת חייו, אך לא נעשתה סגירת מעגל ושינוי בתפיסת תת המודע.
ורצוי לשים לב גם למשמעותו של הפסח בחינוך הילדים: נגה ניב, ראש המסלול היסודי במכללת סמינר הקיבוצים, מציעה לנצל את חופשת הפסח לפעילויות משותפות עם הילדים, פעילויות הקשורות לתכנים ולמסרים של חג הפסח - חג האביב. אחד המסרים החשובים של חג הפסח הוא "והגדת לבנך", העברת המסורת המשפחתית – קהילתית תוך חיבור משמעותי ללוח השנה העברי ולתרבות היהודית. ברוח זו מומלץ לשלב את הילדים בהכנות לחג וללוות את העשייה בספורים והסברים.
כאשר הילדים שותפים להכנות ומבינים את ההיגיון בפעילות, הם ימצאו בכך עניין, ישמחו לשתף פעולה ויזכו לערך מוסף ומעשיר. "והגדת לבנך" - הזדמנות לספר ולשמוע איך חגגו בבית ההורים ובביתם של סבתות וסבים, סיפורים על פסח בעדות שונות, בארץ ובחו"ל. ואפשר לבחור מה היינו רוצים לאמץ לסדר המשפחתי השנה. "מה נשתנה?" - הזדמנות לניקיון וסדר בחדר הילדים, בספריה ובמדפי המשחקים. נבחר – מה נשאיר ומה נתרום למי שמזלם שפר פחות. אפשר לצבוע יחד פינה בחדר או רהיט, לסדר אלבומי תמונות ועוד.
ליל הסדר וקריאת ההגדה, הם הזדמנות לשתף את הילדים בהכנות לסדר: עריכת שולחן וקישוטו. הכנת מאכלי חג – עוגת מצות, כופתאות וחרוסת. חזרה על שירי ההגדה ואפשרות לשיר אותם באופן יצירתי בזמן הסדר. בחירת פריט לבוש חדש לסדר. כדאי לנצל את החופשה, החג והאביב ליציאה משגרת הצפייה בטלוויזיה והקפיצה לקניון ולבלות יחד בפעילויות נעימות, מעשירות וייחודיות לחג ולעונה.