אורי דגמי, יו"ר איגוד סחר הרכב בישראל שבלשכת המסחר ציין כי "אנו מעלים את רף הכניסה והרישיון לעסוק בסחר ברכבים משומשים. הסוחרים יקבלו תווים מגנטיים עם רישוי של משרד התחבורה. מקצוע סוחר מכוניות יהפוך בעתיד למקצוע מכובד."
גאנם חמאדה, מנהל אגף בכיר רישוי במשרד התחבורה, התייחס בכנס לרפורמה בלימוד הנהיגה המונהגת על ידי משרד התחבורה במטרה להילחם בנגע תאונות הדרכים : "הרפורמה בלימודי הנהיגה קורמת עור וגידים. החל מה- 1.1.2012 יחלו לפעול בארץ בתי הספר לנהיגה במתכונת מחייבת של 12 שיעורים תיאורטיים בהם יוצגו מולטימדיות, סכנות בכבישים וניתוחי תאונות דרכים."
מסיכום שנתי אותו הפיק האיגוד עולה כי בעקבות הדיונים בין האיגוד למשרד התחבורה הוציא לאחרונה המשרד הוראה הקובעת כי בבקשת סוחר לקבל תו סוחר מורשה הוא יצטרך להציג אישורים שיש לו מגרש של מינימום 300 מ"ר בו יש 25 מכוניות המיועדות למכירה. כל רכב נוסף במגרש יחייב אותו בתוספת של 12 מ"ר. הוראה זו המקשיחה את תנאי הסף לעסוק בסחר רכב משומש אמורה להרחיק מהתחום את החאפרים ולהסדיר את התחום כענף הוגן ואמין.
עוד עולה כי בנוגע לתוכנית לייצוא כלי רכב משומשים שתביא להגדלת בטיחות כלי הרכב הנמצאים על הכבישים וכן לצמצום בזיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב, טוענים באיגוד כי הייצוא יתאפשר רק אם הממשלה תיצור תמריץ, על ידי השבת החלק היחסי מהמיסים ששולמו בעת רכישת הרכב המיוצא.
דרישת האיגוד היא שההחזר לא יהיה בכסף אלא בזיכוי בעת קניית הרכב החדש אותו ירכוש היצואן בתמורה לייצוא הרכב המשומש. לדברי האיגוד שר התחבורה מעוניין בקידום הנושא אך נכון להיום רשות המיסים ומשרד האוצר מתנגדים לו ובעצם כרגע מונעים את קידומו.