עם כניסת ההסדר החדש לתוקף, כל מתקשר מרשת נייחת או סלולארית לשירות "שיחת חינם למתקשר" (מספרי טלפון עם קידומת 1-800/01) לא יחויב בתשלום.
נכון להיום, שירות "שיחת חינם למתקשר", באמצעות חיוג למספרי 1-800 או 1-801, הינו שירות הניתן ללא תשלום, למתקשר מרשת נייחת בלבד, והשירות מסופק לעסקים רק על-ידי מפעילים נייחים. עד כה, סיפקו את השירות חברת "בזק" ומפעילים פנים ארציים נייחים, וכעת, במגמה להגביר את התחרות בתחום, מאפשר משרד התקשורת לכלל המפעילים הנייחים והסלולאריים לספק את השירות.
כאמור, נכון להיום, שירות "שיחת חינם למתקשר", הינו שירות הניתן ללא תשלום, למתקשר מרשת נייחת בלבד.
כיום, המתקשר מרשת סלולארית משלם עבור השירות סכום של עד 22 אגורות (לא כולל מע"מ) לכל דקת שיחה. מאחר ובמקור הושק שירות 1-800 כשירות שיחת "חינם ברשת">חינם ברשת נייחת, צרכנים רבים סבורים בטעות כי שירות 1-800 הנו שירות חינם למתקשר, בין אם ביצע את השיחה מרשת נייחת בין אם מרשת סלולארית. עובדה זו גורמת לחוסר שקיפות עבור מנוי המתקשר מרשת סלולארית. ההסדר החדש נקבע במסמך החלטה ובתיק השירות "שיחת חינם למתקשר" .