שומרים על הטבע בערבה: נחנך קטע נוסף של שביל ישראל לאופניים: מואה- פארן. טרם חנוכת השביל שוחררו לטבע ראמים לבנים שגדלו בחיבר יטבתה. שביל ישראל לאופניים ממשיך להיבנות וכעת ניתן להמשיך מסינגל צוקים עד לאתר מואה
מקטע נוסף בשביל ישראל לאופניים נחנך היום בטקס חגיגי שנערך באתר מואה שבערבה התיכונה. בטקס נטלו חלק מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין ומנהל מרחב דרום של הרשות רביב שפירא, וראש המועצה האזורית ערבה תיכונה מר עזרא רבינס. אורך השביל הוא כ-35 ק"מ, מתוכם כ-10 מוגדרים כסינגל.
השביל עובר באתרים מרשימים כמו חורבת מואה, שם הוא מתחיל, ממשיך למצוקים המרשימים של נחל עשוש, חולף בקטע יפיפה מתחת לרמת צופר, שם הוא עובר בוואדיות יפים ובין עצי שיטה, לאורך הסוף של ציר המעיינות ועד לתלם עשת, משם ממשיך שביל יפה לפארן.
דרגת הקושי של הרכיבה בינונית והיא לוקחת כ-5 שעות בקצב איטי, כולל עצירות. לפני שחנכו רשמית את המקטע החדש השתתפו הנכבדים בשחרור מרגש לטבע של ראמות לבנות, שנולדו וגדלו בגרעין הרבייה של הראמים בשמורת טבע חיבר יטבתה וכעת הושבו חזרה לטבע, לאחר תקופת התאקלמות במכלאה מיוחדת שהקימה רשות הטבע והגנים בעין שחק.
שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "שביל ישראל לאופניים הוא חלום שקורם עור וגידים בזכות עבודתה הקשה של עשרות אנשים, מאנשי התכנון והפיתוח, דרך הפקחים בשטח ועד למתנדבים וחובבי רכיבה שמסייעים לבנות את השביל בעצמם."
"השבת הראמים הלבנים היא כבר סיפור הצלחה בן כמה שנים- את גרעין הרבייה הקימה כבר בשנות השמונים, ושלושה עשורים לאחר מכן ניתן לומר שהשבת הראמים הלבנים היא הצלחה בקנה מידה בינלאומי. הטבע אינו מובן מאליו ולעיתים דברים שנראים למביט מהצד כטבעיים לחלוטין הם בעצם פרי עבודה מאומצת של שנים רבות מצד עובדי רשות הטבע והגנים וגופים נוספים- כמו המועצה האזורית ערבה תיכונה, אשר מצטרפים למאמצי השמירה על הטבע."
הלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופנים מטעם רשות הטבע והגנים: ""בשנים האחרונות מקדמת רשות הטבע והגנים את רכיבת האופניים בשטחים הפתוחים ובשטחי שמורות טבע וגנים לאומיים. קדמה לשינוי המדיניות הזו עבודת הכנה ארוכה, שכללה גם בחינה של הנזק שעלול להיגרם לטבע כתוצאה מרכיבת אופניים לא אחראית, ועיצוב של שביל ישראל לאופניים, שיאפשר רכיבה בת כמה ימים מהחרמון ועד למפרץ אילת. המשתתפים בבניית השביל זכו להיות חלק בלתי נפרד ממימוש חזון הממזג ערכים אקולוגיים, סביבתיים וחברתיים. זהו שיתוף פעולה שיעשה רק טוב לרוכבי האופניים ולטבע כאחד, ואני מקווה שהרוכבים שיגיעו לסינגל יהיו רבים- אך ידעו גם להישמע להוראות, לרכב באחריות ולשמור על הטבע במקום".
שביל ישראל לאופניים מתוכנן לעבור לאורכה של המדינה, מהחרמון בצפון ועד למפרץ אילת בדרום. השביל מתוכנן כך שיתאים לרוכבים ברמה בינונית ויציע להם את המיטב שיש לארץ להציע. א
ת התוכנית מכינה ועדת היגוי, בראשות משרד התיירות, והיא כוללת פיתוח תשתיות של כ-4,900 ק"מ של שבילים מגוונים, מוקדי שירותים נלווים ופעילויות חינוך קהילה והסברה. שבילים אלה, יתווספו לכ-600 ק"מ של שבילים קיימים וכ-1,400 ק"מ של שבילים המקודמים מתקציבים נפרדים. עבודת ההכנה רוכזה על ידי יובל פלד, מנהל חטיבת תכנון ופיתוח של רשות הטבע והגנים, והלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים ברשות הטבע והגנים.