תאונות דרכים

(בארץ)

katz_yisraelתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשנת 2011 יעמוד על 450 מיליון שקל, לעומת 330 מיליון שקל בשנת 2010. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. על פי סיכום שנחתם בין משרד התחבורה למשרד האוצר יועברו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשנת התקציב הבאה (שנת 2011) 110 מיליון שקל נוספים לשיפור תשתיות בטיחותיות ברשויות המקומיות בכל רחבי הארץ

(הדופק הפוליטי)

בנאום שנשא במליאה, התייחס ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, אל מכת תאונות "פגע וברח" ואל פסק הדין שניתן אתמול למעורבים בתאונה שפגעה בנער אמיר בלחסן, שנפצע קשה, ונותר משותק בכל חלקי גופו. הנהגים הפוגעים נמלטו ממקום התאונה תוך התעלמות ממצבו ובלא להעניק סיוע או להזעיק עזרה. בית המשפט הקל בעונשם וגזר עליהם עונש מאסר של שלוש שנים בלבד

(פלילי)

לראשונה הלמ"ס מפרסמת נתונים בנושא עבירות נהיגה שבוצעו בין השנים 2006-2008 מתוכם עולה, בין היתר, כי הנשים אינן מצייתות לתמרורים ואילו הגברים אינם חוגרים. עוה"ד צורי סבן, ראש משרד עוה"ד סבן ושות' המתמחה בדיני תעבורה טוען: "ציבור נהגים גדול אינו מודע לזכויותיו הבסיסיות ובשל חוסר הידע המשפטי הבסיסי, נהגים רבים מודים בעבירות אשר לאו דווקא ביצעו"

(הדופק הפוליטי)
במסגרת כנס מיוחד שיתקיים מחר בבוקר בכנסת בנוגע לתאונות "פגע וברח", יציג ח"כ זאב בילסקי הצעת החוק חדשה : איסור על עסקאות טיעון במקרה של תאונות "פגע וברח". בכנס ישתתפו הילד אמיר בלחסן שנפגע לפני כשנה בתאונת "פגע וברח" ביהוד ולפני כשבועיים ריגש את המדינה כשעלה לתורה בבית הכנסת בעיר מגוריו, שהם, עם הגיעו לגיל מצוות

(הדופק הפוליטי)

ח"כ זאב בילסקי זועם על בקשתה של פרקליטות המדינה לגזור עונש של שלוש שנות מאסר, במסגרת עסקת טיעון, על בני הזוג פנינה תורן ועמרי נעים, החשודים כי פגעו בתאונת "פגע וברח" בנער אמיר בלחסן והפקירו אותו מתבוסס בדמו. במתקפה חריפה נגד הפרקליטות אמר בילסקי, כי הבקשה אינה הגיונית ולא מקובלת

(דעות)

היום נשוחח על כבישים ועל תעבורה. אני יודע שזה נשמע משעמם עד מוות, אבל אני גם יודע שלא תהיה לי הזדמנות טובה יותר לדבר על הנושא הזה. כשכל תשומת הלב נתונה ל"מונדיאל", וכשזמזומי ה"ווזובלות" (ככה קוראים לזה?) לא נותנות לאיש להתרכז בקריאה, סביר להניח שאיש לא יקרא את הטור הזה, וכך "הנזק" שעלול להיגרם לי לא יהיה כל כך גדול. אם למרות מה שאמרתי, עוד נותר אתי איזה קורא גלמוד ומשועמם, בטח הוא מביט בי עתה בתמיהה ושואל: "כבישים? תעבורה? מה לך ולזה? מילא בחינוך, אבל תעבורה??... ב ח י י ך ! !?

(רכב)

דוח ביניים לשינוי שיטת לימוד הנהיגה של רכב דו- גלגלי יוגש בקרוב לשר כץ. בעקבות גל התאונות האחרון של רוכבי אופנועים החליט שר התחבורה על מספר צעדים לצמצום מעורבותם של כלי רכב אלה בתאונות הדרכים. הועדה דנה במכלול הצרכים והתנאים הנדרשים מנהג חדש ברכב דו- גלגלי, במטרה להגביר את הידע, המקצועיות והבטיחות של רוכבי האופנועים בישראל

(גוש דן)

ועדת הבטיחות בדרכים בעיריית בני-ברק סיכמה על הצורך בהפצתן בעיר של הוראות גדולי התורה על החובה לשמור על כללי הזהירות בדרכים, כאחת מהפעולות הדרושות בתחומי ההדרכה וההסברה בקרב בני כל הגילאים בעיר, וביחוד בקרב הילדים והנערים-כך סוכם בישיבת הועדה שהתכנסה בימים אלו בהשתתפות הרב אברהם רובינשטיין, סגן רה"ע ויו"ר הועדה; הרב יעקב אשר, ראש העיר; הרב חנוך זייברט, מ"מ רה"ע; חברי מועצה וחברי הועדה ומנהלי תלמודי-תורה רבים מהגדולים ומהמרכזיים בעיר

(הדופק הפוליטי)

Bielski_Zeev_smallתגובות סוערות במערכת הפוליטית בסיכום יום של תאונות דרכים קטלניות: ח"כ זאב בילסקי (קדימה) קורא להקים קבינט חירום שיתכנס מדי שבוע לעקוב אחר מצב הבטיחות בדרכים. ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), יו"ר השדולה למאבק בתאונות דרכים, מאשים כי העלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים היא תוצאה ישירה של החלשת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

(דעות)

יגאל אפטר כועס על שר התחבורה ותוהה, בטור דיעה אישי, מדוע משרד התחבורה לא פותר אחת ולתמיד את בעיית נהגי המשאיות שנרדמים על ההגה באמצעות חיוב של התקנת טכוגרפים דיגיטליים בכל משאית. במקום להעסיק יחידת פקחים מיוחדת,  שבשום פנים ואופן איננה מסוגלת לבדוק את כל נהגי המשאיות כל הזמן, חשיבה מתקדמת ושימוש בטכנולוגיה קיימת, יכולה לפתור את הבעיה באופן מוחלט ולהציל חיי אדם.