"דיוקן": גדעון גכטמן, איציק לבנה, לארי אברמסון, ראובן קופרמן, רועי קופר - מיטב האמנים הישראלים בתערוכת פורטרטים חדשה שאצרו סטודנטים לאמנות בשנקר, אשר תפתח השבוע

קרא עוד...

ענת גרינברג- 'גיבורי על'Anat Greenberg – Super Heroesבית האמנים, ע"ש זריצקי 24.4-17.5.14פתיחה יום ה', 24.4.14, בשעה: 19:30אוצר: אריה ברקוביץ

בתערוכתה החדשה, אשר תיפתח בבית האמנים, ע"ש זריצקי, תל אביב, ביום ה' 24.4.2014, בשעה 19:30, מציגה ענת גרינברג סדרת עבודות טעונה, בת 15 ציורים, העוסקת בדימוי החייל.  על בדי קנבס גדולי מידות, בגדלים של 120X150 ס"מ, בצבעי אקריליק על בד, היא מציירת חיילים חמושים ומזוודים, במצבי התנהלות שונים.ענת גרינברג 

"החייל של גרינברג הוא בעל נוכחות כפולה: מצד  אחד הוא משדר כוח וגבורה, דרך הנוכחות הפיזית והפעולות הכוחניות שמצוירות על הבדים הגדולים ומצד שני, דרך דלילות הצבע השקיפות ותקריבים חלקיים, הוא משדר תחושה של אימה ומצוקה". כותב ברקוביץ, במאמרו לתערוכה.

ענת גרינברג, ילידת תל אביב, דור שני לניצולי שואה, שירתה בצבא. אחרי שרותה הצבאי, עסקה בעיצוב אופנה, במשך 6 שנים (1984-1990) ובמקביל החלה לומדת ציור במסגרת פרטית, אצל הציירים: אלחנן הלפרין ואהרון אלקלעי (לפני כ-20 שנה) וציירה להנאתה. בשנת 2007 החלה ללמוד אמנות בצורה מסודרת במדרשה לאמנות, בית ברל, במשך 4 שנים, עד 2011. אל עולם הציור נשאבה מגיל צעיר, היא זוכרת עצמה מציירת כבר בגיל 5.

התערוכה 'גיבורי על', תוצג בבית האמנים ע"ש זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל אביב,  טל': 03-5246685, בין התאריכים: 24.4-17.5.14

שעות הביקור:

ימים ב'-ה': 10:00-13:00, 17:00-19:00, יום ו': 10:00-13:00, שבת 11:00-14:00לפרטים נוספים 

"יופיין של סוסות גזעיות"תערוכה לזכרו של הצייר אדם בקרמן,גלריה ברנרד, פתיחה: יום ו' 4.4.2014, בשעה 12:00אוצרת: מירי קרימולובסקי

תערוכה לזכרו של אדם בקרמן "יופיין של סוסות גזעיות", בה יוצגו כ-35 עבודות, מעיזבונו של הצייר, עבודות בטכניקות שונות, שרובן עוסקות בדמות האישה, תיפתח בגלריה ברנרד, תל אביב, ביום ו' 4.4.2014, בשעה 12:00. ביום זה ימלאו 99 שנים להולדתו של האמן. התערוכה תוצג עד לתאריך 30.4.2014.

קרא עוד...

פרויקט ה"גו גלובל" היוקרתי הפגיש, לראשונה בישראל, סטודנטים לעיצוב והנדסה בשנקר שחברו לסטודנטים מה"רויאל קולג'" היוקרתי בלונדון ומצאו פתרונות מעשיים בכל תחומי העסק עבור יוצרים ישראלים (ערבים ויהודים) ופלסטינים לשימור מסורות הולכות ונעלמות בשישה מוקדים: "בית אהטה" - רוקמות אתיופיות מקרית גת, מרכז האריגה של נשות הישוב הבדואי בלקייה, הגלריה לאמנות באום אל-פאחם העוסקת בקרמיקה, "חירם" מרכז השיקום לפגועי נפש בהרדוף, סדנאות שיקום ילדים וצעירים של BASR בבית לחם וכן רוקמות פלסטיניות מטעם "פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני בעד שלום"

קרא עוד...

הרוקמות האתיופיות בקרית גת, האורגות הבדואיות בלקייה, אומני הפסיפס של בית לחם - כולם משתייכים ככל הנראה לדור האחרון של אמנותם, ועסקיהם המבוססים על ידע בן מאות שנים שעבר מדור לדור עומדים לפני פשיטת רגל. לראשונה בישראל: הפרוייקט הבריטי המפורסם"גו גלובל 2014 ישראל-פלסטין", במסגרתו סטודנטים משנקר והרויאל קולג' הבריטי יספקו לאומנים כלים לשפר את מצב עסיקהם, ויתעדו את הידע למען שימורו לטובת הדורות הבאים בשיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני- בריטי

קרא עוד...

'לעוף עם הפסלים'גד פרנק – 35 שנות פיסולGad Frank – Soaring with Sculptureגלריית מונטיפיורי מכירות פומביותיום ו' 21.3.2014, שעה 12:00אוצר: חגי שגב גד פרנק

בהגיעו לגבורות, מציין גד פרנק שלושים וחמש שנות יצירה סוערות ואינטנסיבית, כאמן פעיל ויוצר, אשר לא פסק לפסל מאז ניתן לו לראשונה גוש אבן ליצור בו. 12 פסלי אבן, גדולי מידות, המהווים חתך מייצג ליצירתו רבת השנים וברוכת הכישרון, יוצגו בתערוכה זו, הנושאת את השם 'לעוף עם הפסלים'. התערוכה תיפתח, ביום ו' 21.3.14, בשעה 12:00, בגלריית מונטיפיורי מכירות פומביות ותוצג עד לתאריך 21.4.2004.

"פרנק מצליח לפסל מתוך האבן תחושות ויצרים הגועשים בקרבו ולובשים צורה חדשה, פיזית, שאותה הצופה יכול לזהות ולהכיר: "תעשה מה שהאינסטינקטים שלך דוחפים אותך לעשות", הוא אומר.  יכולתו לראות מבעד לסלע הגולמי את מה שחבוי בתוכו, וכישרונו לתרגם את חזיונותיו הסוריאליסטיים, היחידאיים, לצורה ותוכן כה משכנעים, הם ההופכים את פסליו לייחודיים ומעוררי השראה" כותב חגי שגב, במאמרו לקטלוג.

נדמה כי פסליו של פרנק יוצאים מתוך סיפוריו שכן עוד בטרם החל לחצוב באבן, כבר חצב ממוחו דמויות ועלילות שובות לב. פרנק הוא מספר סיפורים בחסד ואף פרסם שני ספרים. (קובץ הסיפורים 'כלניות' (2003) השזור בקורות חייו; והרומן הבדיוני 'עלמא' (2005) המפליג על כנפי הדמיון ועוסק בהתמודדות בת קיבוץ עם עצמה ועם הקהילות הסובבות אותה). פרנק כלל אינו משתמש ברישומי הכנה, אמצעי הנחוץ בדרך כלל לפַּסלים. כבר במבט ראשון על גוש הסלע או השיש הוא מצליח לדמיין את הצורות החבויות בהם "אין לי צורך לרשום את הרעיון שעולה במוחי. אני רואה לנגד עיניי את מה שאמור לצאת מהחומר. כמעט שאינני עושה סקיצות של הרעיונות". בפעמים הבודדות שבהן פרנק כן רושם סקיצות, הוא עושה זאת על קירות הסטודיו.

"אחד הדברים שמעסיקים אותי יותר מכול כשאני בונה פסל, הוא השמירה על היכולת לזהות ולהבין את מקורות הפסל ומהיכן הוא נולד", אומר פרנק.

ואמנם, במבט ראשון הקריאה בפסליו הפיגורטיביים של פרנק ברורה; 'כתיבתו' הפיסולית בהירה וישירה. הוא נוטה לשוב לכמה אלמנטים מרכזיים, גוף האישה בראש ואחריו בעלי חיים, ובעיקר ציפורים, נחשים וצבים. בדימויי הציפור החל פרנק לעסוק בתחילת יצירתו, כשרק החל לפסל ציפורים. (קבוצת פסלים זו תהווה את עיקר פסלי התצוגה בתערוכה).  "שאלתי את עצמי מאיפה הציפורים האלה; (אומר פרנק)  כולן נראות ציפורים רעות, אלה אינן ציפורי שיר יפות. מתוך חקר פנימי הגעתי למסקנה שבמידה רבה הן מתארות את מרכיב הרוע שמתקיים בכל אחד ואחת מאיתנו. גם בי עצמי קיים אותו רוע, ואין לי שום צורך להתכחש. "הזיקה שיוצר פרנק בין הציפור לבין גוף האישה היא מרתקת ויוצרת מצע רחב לווריאציות על הנושא, לדיון על מידת ההאנשה שאפשר לייחס לציפורים שהוא מפסל ולשאלת הקשר שהוא מניח בין הדימוי הנשי לרוע האנושי?" כותב שגב.

התערוכה תלווה בקטלוג מקיף ממכלול יצירות האמן.

תערוכתו של גד פרנק 'לעוף עם הפסלים', תוצג בגלריה של מונטיפיורי מכירות פומביות, רח' גורדון 36, תל אביב טל' 03-5668818, בין התאריכים: 21.3.14-21.4.14.

שעות הביקור בתערוכה: ימים ב'-ה':  10:00-18:00, יום ו':  10:00-13:00.

בשנות ה-80' וה-90' כבשו החולצות המאוירות של "ליפטי" את הרחוב הישראלי עם מגוון דימויים בשפה ויזואלית אישית וייחודית. רות אדלר - מעצבת טקסטיל בוגרת שנקר, ציירת ומאיירת - הציעה במגוון יצירות המוצגות בתערוכה בשנקר פרשנות ססגונית ומלאת חיים לנופיה של ישראל ולהווי החיים בה, תוך זיקה בינלאומית לסגנונם של מאטיס, דיוויד הוקני ומילטון אייברי

קרא עוד...