לתכנים חדשותיים יש רייטינג גבוה בקרב הציבור הישראלי. יחד עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים לכך שתכנים חדשותיים נצפים ביותר מכשירים, ויותר פעילויות מתבצעות במקביל לצפיה. במחקר חדש שנערך ע"י ד"ר הילה לוינשטיין- ברקאי וד"ר אזי לב-און מבי"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל, נבדקו לראשונה דפוסי הצפייה של הקהל הישראלי בתכנים טלוויזיוניים, תוך התייחסות לשינויים הללו.
המחקר נערך בשיטה חדשנית ע"י שימוש באפליקציה ייחודית שפותחה במיוחד למטרות המחקר. האפליקציה, ששמה IWatch, הותקנה על ידי 110 המשתתפים במחקר. המשתתפים במחקר נתבקשו במשך ארבעה ימים לדווח בעזרת האפליקציה על הרגלי הצפייה בתוכני ווידאו חדשותיים, החל מתדירות הצפייה, שעת הצפייה, משך הצפייה ופלטפורמת הצפייה. במחקר היו סה"כ 828 דיווחי צפיות ע"י המשתתפים.
בין הממצאים מהמחקר, עלה כי צרכני החדשות כיום לא צופים אדוקים בטלוויזיה בלבד, כפי שהיה נהוג בעבר. למעלה מ- 40% מהדיווחים על תכנים חדשותיים שנצפו לא היו בטלוויזיה. בנוסף, על כי למעלה מ-40% מבצעים פעולות תקשורתיות במקביל לצפייה, ובהן בדיקת מייל (למעלה מ-50%), וגלישה באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.
נתון בולט נוסף שעלה מהמחקר הוא כי יש הבדל בצריכת החדשות לפי השעה ביום. רבים מהצופים מעדיפים לצפות בטלוויזיה בקטעי וידאו ארוכים יותר כגון מהדורות חדשות שלמות או קטעים ארוכים מתוכם, ואילו במכשירים ניידים הצפייה היא בקטעי וידאו קצרים יותר. כמו כן, בטלוויזיה צופים בעיקר בפריים טיים בשעות הערב, ואילו הצפייה במכשירים ניידים מתרכזת בשעות הבוקר.
ד"ר הילה לוינשטיין- ברקאי מסבירה על חשיבות מחקרה: "מדובר במחקר ייחודי שלראשונה ממפה את העדפות הקהל הישראלי בנוגע לצפייה בתכנים חדשותיים. המסקנות אשר עולות מהמחקר מצביעות על שינויים רבים בהרגלי הצריכה של הצופה ומצביעים על כך שהצופים כיום פחות מרוכזים ומשתמשים במספר מסכים במקביל, דבר המהווה אתגר רב יותר מצד ספקיות התוכן בתחרות על ליבו של הצופה. גם השימוש באפליקציה ייעודית לשם מיפוי העדפות הצופים יכול להוות פריצת דרך בפני עצמה למחקרים נוספים אשר יסייעו לספקיות תוכן ומשווקים ללמוד את העדפות הצרכן והצופה הישראלי על מנת ליצור תכנים מותאמים יותר להעדפות הצופים."