קורות החיים שלכם הם לרוב הרושם הראשוני שאתם עושים בקרב מעסיק פוטנציאלי, ולכן חשוב לגרום לו לזכור אתכם. בין אם אתם רק מתחילים בקריירה שלכם או מחפשים לעשות שינוי, קורות חיים מעוצבים היטב יכולים לעזור לכם להתבלט מהמתחרים. במאמר זה, נשתף כמה טיפים ליצירת קורות חיים שמבחינים בהם.

קרדיט לתמונות FREEPIK
קרדיט לתמונות FREEPIK

 

התאימו את קורות החיים שלכם למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות

אחת הטעויות הגדולות ביותר שמחפשי עבודה עושים היא שליחת קורות חיים גנריים לכל משרה פתוחה שהם נתקלים בה. במקום זאת, קחו את הזמן כדי להתאים אישית את קורות החיים שלכם לכל משרה שאתם מגישים אליה מועמדות. חפשו מילות מפתח וביטויים בתיאור התפקיד ושלבו אותם בקורות החיים שלכם. זה יראה למעסיק שהקדשתם את הזמן להבין את דרישות התפקיד ושאתם מתאימים לו.

השאירו את זה תמציתי

מגייסים ומנהלי עובדים מקבלים מאות קורות חיים עבור כל משרה שנפתחת, לכן חשוב לשמור על קורות החיים שלכם תמציתיים וענייניים. השתמשו בנקודות תבליטים כדי להדגיש את ההישגים שלכם ולשמור על התיאורים שלכם קצרים ומתוקים. קורות חיים של עמוד אחד הם אידיאליים, אבל אם יש לכם ניסיון רב, מקובל לעבור לעמוד שני. אתר ריזומייקר – אתר לכתיבת קורות חיים יסייע לכם בכיתבת קורות חיים ברמה גבוהה.

השתמשו בפורמט מקצועי

קורות החיים שלכם צריכים להיראות נקיים, מסודרים וקלים לקריאה. השתמשו בגופן מקצועי, כגון Arial או Times New Roman, והיצמדו לפריסה פשוטה. הימנעו משימוש בגרפיקה או תמונות מפוארות, מכיוון שהם עלולים לגרום לקורות החיים שלכם להיראות עמוסים ולא מקצועיים.

הדגישו את ההישגים שלכם

במקום רק לרשום את חובות העבודה שלכם, התמקדו בהישגים שלכם. השתמשו במספרים ובנתונים כדי לספור את ההישגים שלכם ולהראות כיצד הוספתם ערך למעסיקים הקודמים שלכם. לדוגמה, במקום לומר "ניהלתי צוות של 10 עובדים", תגידו "ניהלתי צוות של 10 עובדים שהגדיל את המכירות ב-25% כבר ברבעון הראשון".

תכללו מיומנויות והסמכות רלוונטיות

הקפידו לכלול כל כישורים או אישורים רלוונטיים הנדרשים לתפקיד. לדוגמה, אם אתם מגישים מועמדות לעבודה בשיווק, תכללו את כל האישורים והכישורים אשר קשורים לניסיון השיווק שצברתם. כך תוכלו להראות למעסיק שיש לכם את הכישורים והידע הדרושים כדי להצטיין בתפקיד. טיפים לקורות חיים יעזרו לכם להכין קורות חיים מרשימים שיכללו את כל המיומנויות שלכם.

הגהה, הגהה, הגהה

לבסוף, הקפידו לקרוא את קורות החיים שלכם בקפידה לפני שליחתם. שגיאות כתיב ודקדוק עלולות לגרום לכם להיראות רשלניים ולא מקצועיים. השתמשו בבודק איות ובקשו ממישהו אחר לבדוק את קורות החיים שלכם לאיתור שגיאות. רעיון טוב נוסף הוא גם לקרוא את קורות החיים שלכם בקול רם כדי לתפוס ניסוחים מביכים או טעויות שלא שמתם לב אליהן.

לסיכום, קורות החיים שלכם הם כלי חשוב בארגז הכלים של מסע חיפוש העבודה שלכם. על ידי התאמה של קורות החיים שלכם למשרה אליה אתם מגישים מועמדות, שמירה על תמציתיות, שימוש בפורמט מקצועי, הדגשת ההישגים שלכם, הדגשת מיומנויות והסמכות רלוונטיות, והגהה קפדנית, תוכלו ליצור קורות חיים שיגרמו למעסיקים להבחין בכם ויסייעו לכם להשיג את עבודת החלומות שלכם.