מתיחת כף הרגל היא מצב שכיח המתרחש כאשר הגידים, השרירים והרצועות בכף הרגל נמצאים בשימוש יתר, פצועים או מתאמצים. זה יכול לגרום לכאב ואי נוחות בכף הרגל, בקרסול וברגל. תסמינים של מאמץ בכף הרגל כוללים כאב, נפיחות, אדמומיות ותחושות עקצוץ סביב הקרסוליים, העקב או הקשת. אתה עלול גם לחוות כאב כשאתה הולך או עומד לפרקי זמן ארוכים.

קרדיט לתמונות FREEPIK
קרדיט לתמונות FREEPIK

 

עדיף להתייעץ עם איש מקצוע רפואי אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו מכיוון שהם יכולים לעזור לקבוע איזה סוג של טיפול יהיה היעיל ביותר עבורך. מדרסים לרוב הם הפתרון הנוח והיעיל ביותר.  נקעים ברצועה הם אחת הפציעות הנפוצות ביותר בספורט. זה נגרם באופן קלאסי על ידי טראומה לרצועות ומאופיין בצליל צריבה או קפיצה. תלוי היכן בגוף הוא מתרחש, נקע ברצועה יכול לגרום לכאב, נפיחות ונוקשות במפרקים שעלולים לעלות עם הפעילות. ניתן לסווג את הנקע עוד יותר כפציעה חריפה (זמנית) או כרונית (מתמשכת) על סמך האם התסמינים הם זמניים או נמשכים לפרקי זמן ארוכים. פציעות שנגרמו משימוש יתר, כגון ריצה, קפיצה, בעיטות או זריקה יכולה להוביל לפציעה כרונית. דוגמה לפציעה חריפה היא כאשר מישהו נופל על הקרסול ומסובב את כף הרגל שלו, מה שגורם לנקע ברצועה בקרסול. סוג זה של פציעה יגרום בדרך כלל לכאב, נפיחות ונוקשות במפרק שעלולים לעלות עם הפעילות. פציעות עלולות להיגרם גם מנפילה או תאונה אחרת שבה מישהו נוחת בחוזקה בצד אחד של גופו, מה שגורם לקריעה ברצועות משני צידי הקרסול שעלול לגרום לכאבים ונפיחות, כמו גם חולשת שרירים או הידוק שרירים זמניים סביב המפרק. .

הדרכים הטובות ביותר להפחית את עומס כף הרגל בחייך

עם הביקוש הגובר לעבודה, אנשים נתונים בלחץ רב לבצע במיטבם. עם זאת, לעתים קרובות הם מזניחים את בריאותם ורווחתם לטובת העבודה. הדרך הטובה ביותר להפחית את עומס כף הרגל בחייך היא להתכונן אליו. אתה יכול לוודא שאתה לא נכנס ללחץ על ידי ביצוע דברים כמו מדיטציה או פעילות גופנית. פעילויות אלו יעזרו לך לטפל בעצמך וגם יגרמו לך להרגיש פרודוקטיבי יותר בעבודה. . כיצד למנוע כאבים בכף הרגל כדי למנוע כאבים בכף הרגל, חשוב לטפל בכפות הרגליים. שמרו על כפות הרגליים על ידי נעילת נעליים וגרביים מתאימות כשאתם מסתובבים. זה יקטין את הסיכוי שתקבל שלפוחיות או מקומות שבהם אתה עלול לגרד משהו. זה גם יעזור לטפל בכפות הרגליים לאחר תקופות ארוכות של עמידה או הליכה, על ידי שימוש בקרם אנטי פטרייתי או אבקת רגליים. כדי לסייע במניעת זיהומים פטרייתיים ופטרת כף הרגל , לנעול נעליים עם אצבעות סגורות או פתוחות ולהימנע מללבוש את אותו זוג גרביים מספר פעמים כדי להחליף אותן.

שיקולים בבחירת מדרסים לכפות הרגליים

בשוק הנוכחי, יש הרבה מדרסים המציעים יתרונות שונים. חשוב להכיר את סוג כף הרגל שלך ואילו מדרסים יתאימו לצרכים שלך.

גבונים הם אחת מבעיות כף הרגל הנפוצות ביותר שאנשים חווים במהלך חייהם. הם יכולים להיות כואבים ולגרום לאי נוחות רבה עבור הסובל. ניתן להקל על כאב זה על ידי בחירה במדרסים הטובים ביותר לבוניונים, אשר יסייעו בהקלה על הכאב וימנעו פציעה נוספת.

על מנת לבחור את המדרסים הטובים ביותר לבוניונים, חשוב להבין אילו סוגי בוניונים יש לכם ועד כמה הם חמורים, וכן כמה שעות אתם מבלים על הרגליים בכל יום. . הצעד הראשון בבחירת המדרסים הטובים ביותר לבוניונים הוא לדעת איזה סוג של בוניון יש לך. אפשרויות הטיפול יהיו שונות בהתאם לסוג הפיתול שיש לך. שלושת סוגי הבוניונים הם: 1) בוניון קל, 2) בוניון בינוני ו-3) בוניון חמור. חבטות קלות מאופיינות בבליטה קטנה בצד החיצוני של כף הרגל שניתן להרגיש מתחת לעצם הקרסול ואינה גורמת לכאב או אי נוחות רבה. זה כולל נפיחות קלה, אבל לא צריך להיות באזור שבו זה כואב להזיז את בהונות או ללכת ברגל. בוניון בינוני מאופיין בבליטה גדולה יותר בצד החיצוני של כף הרגל שניתן להרגיש מתחת לעצם הקרסול ועלולה לגרום לכאבים באזורים מסוימים, כמו בהליכה או הזזת בהונות. סבר בוניון מאופיין בליטה גדולה בצד החיצוני של כף הרגל שניתן לחוש מתחת לעצם הקרסול וגורמת לכאבים בכל האזורים, גם כאשר אינך מזיז את אצבעות הרגליים. אם יש לך פיתול חמור, זה אומר שהוא בהחלט גורם לכאב כשאתה מנסה לנעול נעליים או להסתובב. זה גם יגרום לנפיחות, שהיא בדרך כלל יותר ממה שיופיעו בוניונים קלים , וזה יהיה יותר מתון.