בלב עמק המעיינות, במקום שבו ההיסטוריה והטבע נפגשים, שוכן אתר "נהריים בגשר" (גשר הישנה). מיקומו הייחודי בין שדות חקלאיים, בריכות דגים ומאגרי מים גדולים, הופך אותו ליעד מושלם לצפייה באחד ממחזות הטבע המרהיבים ביותר - נדידת הציפורים. חוויה בלתי נשכחת, המאפשרת למבקרים להתחבר לפלאי הטבע ולהיסטוריה העשירה של האזור.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

עמק המעיינות: צומת דרכים היסטורי

מזה מאות אלפי שנים, עמק המעיינות משמש כציר מרכזי להגירה. בעבר הרחוק, זה היה נתיב המעבר של האדם הקדמון במסעו מאפריקה לעבר אזורים חדשים. כיום, העמק ממשיך למלא תפקיד חיוני במחזור הנדידה העונתי של ציפורים. מיקומו לאורך השבר הסורי-אפריקאי הופך אותו לתחנת מעבר קריטית עבור מיליוני ציפורים נודדות.

אתר "נהריים בגשר" (גשר הישנה) נמצא בדיוק בלב ליבו של נתיב נדידה זה. סמיכותו לנהר הירדן ולבריכות הדגים של קיבוץ גשר מושכת אליו מגוון עצום של מינים. זוהי הזדמנות נדירה עבור מבקרים לצפות מקרוב בתופעת טבע מרהיבה זו ולהתחבר לריתמוס העתיק של הטבע.

חוויית צפייה ייחודית

האתר מציע למבקריו חוויית צפייה יוצאת דופן. נקודות תצפית מבודדות נבחרו בקפידה כדי להעניק את הזוויות הטובות ביותר לצפייה. מדריכים מיומנים ובעלי ידע רב מובילים את המבקרים בשבילים הציוריים, חולקים מידע מרתק על עולם הציפורים ומלמדים כיצד לזהות את המינים השונים.

הסיורים המודרכים מציעים הרבה יותר מאשר רק צפייה בציפורים. המדריכים מספרים על התנהגותן של הציפורים, מאפייניהן הייחודיים, ועל התפקיד החיוני של עמק המעיינות במסלול הנדידה. זוהי הזדמנות ללמוד על המורכבות והפלא של תופעת הנדידה, ולהבין את חשיבותה האקולוגית הגלובלית.

מעבר לציפורים: חוויה רב-חושית בטבע

ביקור ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה) הוא הרבה יותר מאשר רק צפייה בציפורים . זוהי חוויה מלאה ועשירה בחיק הטבע. המבקרים יכולים להתרשם מנופי העמק עוצרי הנשימה, מצמחיית הבר המגוונת ומהאווירה הייחודית של אזור הספר המדברי.

הסיורים מובילים את המבקרים עד לגדת הירדן והגשרים ההיסטוריים המפורסמים. גשרים אלה, ששימשו עמים ששלטו באזור לאורך אלפי שנים, מהווים כיום מעין "דרכים עתיקות" בתוך נוף בראשיתי ומרהיב. זוהי הזדמנות נדירה לגעת בהיסטוריה תוך כדי שהייה בלב הטבע הפראי.

ספטמבר: חודש השיא לנדידה

עונת הנדידה מגיעה לשיאה בחודש ספטמבר, מה שהופך אותו לזמן האידיאלי לצפייה בציפורים. "נהריים בגשר" (גשר הישנה) מציע סדרה מיוחדת של סיורים מודרכים בחודש זה, המתקיימים בימי חמישי בין ערביים וימי שישי בבוקר.

הסיורים בשעות אלה מאפשרים למבקרים לחוות את פלא הנדידה על רקע שקיעות או זריחות מרהיבות. האור הרך והאווירה המיוחדת של שעות אלה מוסיפים ממד קסום לחוויה כולה. המדריכים המקצועיים של האתר מלווים את המבקרים, מספקים הסברים מרתקים ועוזרים לזהות את המינים השונים.

טיפים לביקור מוצלח

כדי להפיק את המירב מהביקור ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה), כדאי להגיע מוכנים:

הביאו משקפת: היא תאפשר לכם לצפות בציפורים מקרוב ולהבחין בפרטים עדינים.לבשו בגדים נוחים ונעליים מתאימות להליכה: הסיורים כוללים הליכה בשבילי טבע.הצטיידו במים ובכובע: במיוחד בסיורי הבוקר, כשהשמש כבר חמה.הביאו מצלמה: הנופים והציפורים מספקים הזדמנויות צילום נהדרות.הקשיבו למדריכים: הם בעלי ידע רב ויכולים לעזור לכם לזהות ציפורים ולהבין את התנהגותן.שמרו על שקט: כדי לא להפריע לציפורים ולאפשר לכולם ליהנות מהחוויה.

חשיבות השמירה על הטבע

הביקור ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה) מספק הזדמנות להבין את חשיבות השמירה על הטבע. נדידת הציפורים היא תופעה עדינה ומורכבת, הרגישה לשינויים סביבתיים. הצפייה בה מדגישה את הצורך בשמירה על בתי גידול ועל מסדרונות אקולוגיים.

המבקרים יכולים ללמוד כיצד פעולות פשוטות, כמו שמירה על ניקיון הסביבה והימנעות מהפרעה לחיות הבר, יכולות לתרום לשמירה על המערכת האקולוגית העדינה של האזור.

לסיכום, ביקור ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה) בעונת נדידת הציפורים הוא חוויה ייחודית המשלבת טבע, היסטוריה ולמידה. זוהי הזדמנות להתחבר לפלאי הטבע, להבין את מורכבותו של העולם הטבעי ולהעריך את חשיבותה של שמירת הטבע.

בין אם אתם צפרים מנוסים או פשוט אוהבי טבע, הסיורים המודרכים באתר מציעים חוויה עשירה ומעשירה. זוהי הזדמנות לצאת מהשגרה, להתנתק מהמולת היום-יום ולהתחבר מחדש לקצב הטבעי של העולם.

אז קחו את המשקפת, מלאו את הבקבוקים ובואו לפגוש את פלאי הנדידה ואת הקסם של עמק המעיינות. צוות "נהריים בגשר" (גשר הישנה) מחכה לכם בקוצר רוח כדי לחלוק את הידע והאהבה שלהם לציפורים ולטבע המרהיב של האזור. זוהי חוויה שתישאר אתכם לזמן רב, ואולי אף תעורר בכם אהבה חדשה לעולם הציפורים והטבע.