הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב במשרד הפנים, בראשות הגב' גילה אורון, החליטה על הפקדת תוכנית להסדרת שדה תעופה הרצליה להתנגדות הציבור. שדה תעופה הרצליה קיים מאז שנות ה-50 בצפון העיר הרצליה ומעולם לא הוסדר סטטוטורית. ועדה מיוחדת שהקים משרד התחבורה, לבדיקת תפרוסת שדות התעופה בארץ, המליצה להעביר את פעילות שדה תעופה הרצליה לשדה התעופה עין שמר. תכנית המתאר המחוזית קובעת ששדה התעופה בהרצליה יהיה שדה כזמני ל- 5 שנים

כלים
שדה התעופה ממוקם בסמוך לבתי מגורים ובלב רקמה עירונית בנויה ומהווה מקור למטרדי רעש וסביבה ואף מהווה סכנה בטיחותית.

שטח השדה כולל אזורי חנייה ותפעול למטוסים אזרחיים, טיסות שכירות אזרחיות ומספר בתי ספר לטיס המהווים את עיקר הפעילות במקום.

התכנית הוגשה בסוף שנת 2005 וזאת על פי הנחיות תכנית המתאר הארצית לשדות תעופה- תמ"א 15. התכנית כוללת הרחבה של שטח השדה (מ- 160 דונם ל- 260 דונם) וקובעת שטחים למסלולי טיסה, לרחבות חניית מטוסים, לאזור מבני שרות, לאזור תחזוקת מטוסים לשטח פרטי פתוח ומציעה ארגון מחדש של שדה התעופה לרבות התווית דרך פנימית חדשה, ביטול דרך הגישה הקיימת והתווית דרך גישה חדשה .

לפני כשנתיים דנה הועדה המחוזית בתכנית זו והחליטה לא לאפשר את התכנית במתכונת שהוגשה מאחר והיא הרחיבה את השדה הקיים בכ- 100 דונם ולכן אינה תואמת את מעמד שדה התעופה כשדה זמני. על החלטה זו עררו רשות שדות התעופה בפני ועדת הערר הארצית אשר החליטה להחזיר את התכנית לדיון בוועדה המחוזית במטרה להפקידה כך שתכלול הרחבת השדה משיקולים בטיחותיים בלבד.

הועדה המחוזית החליטה היום על הפקדת התכנית וחזרה על עמדתה, אשר התקבלה אף בהחלטת ועדת הערר הארצית וכן תואמת את תמ"א 15 , כי המצאת כתב שיפוי יהווה תנאי להפקדה. בנוסף ניתנו תנאים נוספים כגון- ביטול האזור לחניות רכב, ביטול שטחי הבניה הנוספים עבור מבני השרות, הורדת חניה למטוסים בלתי שמישים וחוות דעת פקיד היערות.

עורכי התכנית: אדר' משה עצמון ואדר' רוני זייברט.