קבוצת הרכב קל אוטו, החמישית בגודלה בישראל, החליטה לפתוח סניף חדש בהרצליה במטרה להציע לתושבי העיר כלי רכב להשכרה או מכירה במחירים אטרקטיביים. הקבוצה שכרה מקום והחלה לחפש עובדים מקרב תושבי העיר, אך נתקלה במכשול לא צפוי: ראש עיריית הרצליה, שהחליטה לא לאשר פתיחת לחברות הרכב פתיחת סניפים בעיר, בניגוד לחוק. כעת פנה קליין לשר הפנים אלי ישי, בבקשה להתערבותו במשבר
שמוליק קליין, מנכ"ל קבוצת הרכב קל אוטו, פתח כבר עשרות סניפים בישראל, מאילת ועד עפולה. הוא מעולם לא דמיין לעצמו שהחלטה שגרתית שקיבל, פתיחת סניף בהרצליה, תיתקל במכשול שלא ניתן היה לצפות – ראש עיריית הרצליה יעל גרמן, המקיימת מדיניות חשאית ולא חוקית שנועדה להדוף אל מחוץ לעיר את עסקי הרכב.
קל אוטו איננה קבוצת הרכב הראשונה שמנסה להפעיל סניף השכרת רכב בהרצליה ונתקלת בסירוב תמוה ולא חוקי של ראש העירייה. בעבר גם קבוצות רכב נוספות ניסו לפתוח סניף בעיר, אך נתקלה בסירוב מאותם טעמים.
לאחר שהחברה שכרה מקום לפתיחת הסניף החדש, ברחוב משכית 10 בהרצליה פיתוח, היא הגישה לעירייה בקשה לרישיון עסק, בליווי האישורים הדרושים, כהליך שגרתי – אך לתדהמת כל המעורבים, למרות המתנה של חודשים, העירייה מסרבת לאשר את רישיון העסק, ללא סיבה רשמית.
בהתחלה הניחו בקל אוטו כי הגורם לעיכובים הם חבלי לידה וחיכוכים קטנים מול הפיקוח העירוני שליוו את כניסת קבוצת הרכב לפעילות בהרצליה, והניחו כי מדובר בעיכוב שייפתר – אך רישיון העסק הוסיף להתעכב.
פקידי עירייה בכירים אמרו למנהלי קל אוטו, מבלי לנסות להסתיר, כי מדובר בהנחייה של ראש העיר יעל גרמן, שלטענתם איננה מחבבת סניפי השכרת ורכב מאחר והם נראים לה כמטרד היוצר תנועה של כלי רכב וביקוש מוגבר לחנייה בסביבתם.
היום פנה מנכ"ל קל אוטו, שמוליק קליין, לשר הפנים אלי ישי, בדרישה להתערבותו במשבר. "אני פונה אלייך כשר הפנים, הממונה על הרשויות המקומיות בישראל, בתלונה רשמית נגד ראש עיריית הרצליה, הגב' יעל גרמן, שהחליטה על דעת עצמה, ללא סמכות ובניגוד לחוק, למנוע מחברות רכב לפתוח סניפים להשכרת ומכירת רכב בתחומי העיר הרצליה." כתב קליין.
"מדיניות זו, העומדת בסתירה לכל הנורמות העסקיות בישראל, לחוק יסוד חופש העיסוק, ולמעמד שהקנתה לנו מדינת ישראל כחברות כלכליות המוסמכות לבצע עסקים כחוק, מופנית לא רק נגד קל אוטו, אלא נגד כל חברות הרכב הפועלות בישראל כחוק, משלמות מיסים, מעניקות שירותים, מפרנסות עובדים ומרכיבות יחד ענף כלכלי, השני בגודלו בישראל, המגלגל כ- 50 מיליארד ₪ לשנה.
גרמן פועלת שלא כחוק, בחריגה מסמכותה, כנגד האינטרסים של תושבי עירה ושל מדינת ישראל, וללא שום מקור סמכות: לא בחקיקה ראשית, לא בחוקי עזרי עירוניים, ואפילו לא בהצבעה במועצת העיר, שכלל לא דנה בנושא. בכך היא הופכת את עצמה מראש עיר לדיקטטור ולשר על כלכלי, תוך כדי הפרה גסה של חוק יסוד חופש העיסוק, ולמעשה מוציאה מחוץ לחוק את ענף הרכב." ציין קליין במכתבו לשר הפנים.