התלמידים, הלומדים פיזיקה בשיטת החקר במסגרת הכיתה הטכניונית, הגישו את מועמדותם לתחרות האולימפית עם פתיחת שנת הלימודים, ועברו את המיונים הראשונים. בשלב השני, הוצגה בפני הנבחרות משימה והם התבקשו לתת לה פתרון בהתאם לידע שצברו בלימודיהם, ולהציגה בפני צוות השופטים. בכל נבחרת הוגדרו מספר תפקידים: מנהל פרויקט, חוקרים, מתכנני מודל התלת מימד, אחראי המודל העסקי, ומתרגלי האנימציות.
יוסי ברקאי, המורה לפיזיקה בעירוני ה' אשר ליווה את הנבחרת החיפאית: "צוות התלמידים שלנו בחר משימה מורכבת בעלת חשיבות אקולוגית בנוסף לחשיבותה לחקר החלל. נמצאים בחלל 170 מיליון גופי פסולת בגדלים שונים, מברגים זעירים ועד טילים גדולים החגים בסביבת כדור הארץ. עם ריבוי שיגורים לחלל ותחילת עידן הטיסות הפרטיות לחלל יש צורך "לנקות" את סביבת כדור הארץ מפסולת החלל כדי למנוע סיכונים וכשל משימות בחלל". תלמידי עירוני ה' הציעו תכנית לאיסוף גופי הפסולת. בתכנון היה עליהם לשקול שיקולים מדעיים שונים ולהחליט האם המשימה תהייה מאוישת, מה תהייה שיטת הניקוי הנכונה, מה יהיו מקורות האנרגיה, וכיצד תבוא לידי ביטוי תפיסתם החדשנית והיצירתית. הצוות החליט לחלק את המשימה לשלושה תחומי גבהים מסביב לכדור הארץ ולהתאים פתרון לכל אחד מהם בנפרד. בגובה הגבוה, למשל, בו ממוקמים לווייני התקשורת מעל נקודה קבועה בקו המשווה, תוכנן לוויין שתפקידו היה להעלות את הלוויינים הפגומים ל"בית הקברות החללי", הנמצא כ- 300 ק"מ מעל טבעת הלוויינים. את עבודת הנבחרת ליוו סטודנטים מהטכניון, המורה לפיזיקה יוסי ברקאי, ותלמיד כיתה י"א, שהתמודד באולימפיאדה הקודמת, אריאל בוקריס.
לשלב הגמר שהתקיים במכון וייצמן עלו 24 נבחרות מצטיינות מרחבי הארץ, ובהם נבחרת עירוני ה'. בשלב זה התלמידים נדרשו להציג מצגת תמציתית, סרטון המציג את יום השיא שהפיקו בבית הספר בנושא חקר החלל, פוסטר מדעי ודגם של הפתרון. נבחרת עירוני ה' הציגה דגם של זרוע רובוטית שנבנה במדפסת תלת- מימד. ועדת השיפוט התרשמה מאוד מהתוצרים של התלמידים החיפאיים ובחרה בהם למקום הראשון.
ראש העיר, יונה יהב, ברך את נבחרת התלמידים ואת הנהלת בית ספר עירוני ה': "ההישג שלכם הוא מרשים בהחלט, והוא מבטא את הערכים עליהם אנו מחנכים את התלמידים - התמדה, עקביות וחריצות, לצד יכולותיכם האישיות, הראויים להערכה".
מנהלת תיכון עירוני ה', חגית לוי: "ההצלחה הנפלאה של התלמידים שלנו נובעת מהאמונה במצוינות, בעידוד התלמידים להגיע רחוק ככל שיכולים וללוות אותם מדעית, ארגונית ואישית לאורך כל הדרך. תכניות המצוינות במתמטיקה ובמדעים שביה"ס מעניק לתלמידיו ותכניות התגבור וההעשרה ברמה הגבוהה ביותר מהוות מצע עליו צומחות הצלחות תלמידינו המוכשרים".