עוגיות הן נשנוש קטן ומושלם שמתאים לא רק לצד שתייה חמה, אלא אפילו אם סתם אם מתחשק לכם ביס  טעים. אין כמו עוגייה פריכה ומתוקה להפיג איתה את החשק למשהו מתוק. לעוגייה אין גיל מסוים, שכן היא אהובה על ידי כולם ומשום כך יש לה כל כך הרבה גרסאות, טעמים, מרקמים וגדלים שונים. במאמר זה נביא לפניכם את העוגיות הכי טובות שיש בכל העולם.

כלים

 

ארה"ב: עוגיות שוקולד צ'יפס

העוגייה הכי אהובה ופופולרית בארצות הברית היא לא אחרת מאשר עוגיית בשוקולד צ'יפס, לעוגייה מרקם פריך וטעים, היא מושלמת עם כוס חלב ואהובה ברחבי העולם ולא בכדי! שילוב השוקולד בתוך העוגייה הופך אותה לטעימה עוד יותר כשנוגסים ממנה, והיא ללא ספק אחת העוגיות הכי אייקוניות שיש.

המזרח התיכון: עוגיות מעמול ועוגיות טחינה

את עוגיות המעמול הנהדרות כולנו מכירים מאירועים וחגים רבים שנחגגים, ובהם מוצגות העוגיות לראווה ואחר כך לאכילה על ידי האורחים המכובדים. עוגיות מעמול הן עוגיות עשירות בטעמים שנוהגים למלא אותן עם תמרים או אגוזים. כמו כן, יש להן צורה חיצונית יפה ומיוחדת התואמת את טעמיה המשובחים של העוגייה. ואם עסקינן בעוגיות מן המזרח התיכון גם עוגיות טחינה אשר נהוג לקטלג אותן לא אחת תחת קטגוריית עוגיות בריאות, משתייכות דווקא למטבח זה שממנו מגיעה הטחינה.

צרפת: עוגיות מקרון

את העוגיות הצבעוניות ומשובבות הנפש אתם ודאי מכירים. עוגיות המקרון מגיעות בשלל צבעים ומילויים שונים. אך העוגייה המסורתית עשויה מקמח שקדים שבתוכה יש מילוי של ריבה, גנאש או קרם חמאה. גם העוגיות הללו הפכו לשם דבר ברחבי העולם בשל מרקמן הפריך מבחוץ והרך מבפנים.

איטליה: עוגיות אמרטי

עוגיות האמרטי האיטלקיות הן עוגיות נהדרות המזוהות בעיקר בשל טעמן האגוזי העז. את העוגיות המופלאות האיטלקים נוהגים להכין בשילוב אמרטו או לחילופין גלעינים של משמש טחונים. העוגייה פריכה מבחוץ אך מבפנים יש לה מרקם רך ולעיס.

גרמניה: עוגיית לבקוכן

את העוגיות הללו תוכלו למצוא בעיקר בתקופה המקדימה לפני חג המולד, אלו העוגיות המסורתיות אשר הגרמנים נוהגים לאכול לפני החג. העוגיות מתובלות במגוון תבלינים המעניקים להן גוון טעם עשיר במיוחד, בצורתן הן מזכירות את הדובשניות ובטעמן את עוגיות הזנגוויל.

ארגנטינה: עוגיית אלפחורס

אחת העוגיות הטעימות והמיוחדות במרקמה ובטעמה היא עוגיית האלפחורס! העוגייה הרכה בעלת מרקם הנוטה להתפורר ברגע שנוגסים בה, היא ממולאת בריבת חלב ומעוטרת עם שבבי קוקוס שהופכים את הביס בה ללא פחות ממושלם.

מזרח אירופה: רוגעלך

אי אפשר להתחרות בעוגיות שמרים, הניחוח של הבצק משכר לחלוטין עוד לפני שנכנס לתנור. את הרוגעלך המסורתיות נהוג להכין במילוי של שוקולד או קינמון. מדובר בעוגיות מתוקות ואהובות שכיף לאכול אותן לצד שתייה חמה, בסיומה של ארוחת חג או ארוחת שבת ואפילו סתם כך כי מתחשק.

הולנד: עוגיות אמסטרדם

העוגיות ההולנדיות האלו הן לא פחות מסנסציה. את עוגיות האמסטרדם המקוריות ניתן למצוא בחנות קטנה שמגישה אך ורק את העוגיות הללו. העוגיות שעשויות מבצק שוקולד בחלקן החיצוני טומנות בתוכן פרלין משוקולד לבן שהופך לנימוח בעת אפייתן בתנור. לאחר מכן מתקבלת עוגייה ריחנית בעלת מרקם פריך בצידי העוגייה בעוד שמרכזה רך, נימוח ובעיקר טעים.

ספרד: פולבורונס

עוגיות הפולבורונס או בשמן הנוסף, עוגיות חול ספרדיות, הן עוגיות ספרדיות מסורתיות המתאפיינות גם הן בהתפוררות עם הגיען אל הפה. העוגיות הנפלאות האלו מתמוססות כליל ומעניקות למי שאוכל אותן טעמים עמוקים של קינמון ושקדים שזורים זה בזה.