מערכת קבלת ההחלטות בישראל ממשיכה לשדר חזות רגועה מול האפשרות למלחמה עם איראן בקיץ, ובמקביל, להיערך. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום בכנסת, בתגובה לשאלה של ח"כ מגלי ווהבה, כי פרוייקט מיגון בתי החולים יוצא לדרך. ובחיפה, מתקיים היום כנס כללי של מערכת החינוך העירונית, במסגרתו יקבלו המורים הסברים על מערכת טכנולוגית חדשה המיועדת לאפשר להם להמשיך ללמד את למידיהם מבתיהם, במקרה של שעת חירום, כמו למשל מתקפת טילים.
כ- 100 מערכי לימוד שנתיים [סביבות למידה מתוקשבות] שפותחו בסיוע מערכת ניהול למידה "MOODLE " יוצגו השבוע בכנס "היערכות מערכת החינוך לזמן חירום"' בחיפה ע"י 66 מורים מ – 33 בתי ספר המייצגים אל כלל מערכת החינוך בעיר. מערכי השיעור ותכני הלמידה נבנו על ידי מורי בתי הספר בעיר, בהתבסס על שיטות הוראה אותן הם מיישמים בשגרה בכיתות הלימוד המתוקשבות. מערכי השיעור משרתים את התלמידים במגוון מקצועות בהם: מתמטיקה, מדעים, אנגלית, ספרות ולשון עברית, מדעי המחשב, כימיה, גיאוגרפיה, אמנות ויהדות. מערכתMOODLE מאפשרת לכל מורה להכין לכיתתו תוכנית למידה שנתית הכוללת מערכי שי עור, דפי מידע ומ שי מות, סרטים, מצגות, קישורים למאגרי מידע, מטלות ומבחנים. כמו כן מאפשרת המערכת ביצוע הערכה, מעקב ובקרה אחר כל תלמיד.
המערכת משמשת את המורה ותלמידיו גם ללמידה בזמן שגרה בבתי הספר. בזמן חירום יכול המורה להמשיך וללמד ולשמור על קשר אישי שוטף עם תלמידיו מכל מחשב זמין מתחילת שעת החירום ועד לחזרה לשגרה. כ – 340 מורים הוכשרו עד כה לשימוש במערכת, כאשר הלימוד נעשה בשיטת המניפה. דהיינו, מכל קורס המתקיים במק"מ, נבחרים המורים המצטיינים ואלו נשלחים להדריך את יתר המורים בבית ספרם, בתגמול כספי של העירייה. במקביל נמשכות ההשתלמויות המרכזיות למורים במק"מ.
המערכת תשרת עד סוף שנת הלימודים הבאה את כל מערכת החינוך העירונית והפרטית. כל אלה, בזכות מאות שעות הדרכה, אלפי יחידות מחשב ועשרות לוחות אינטראקטיביים ומקרנים שנרכשו ע"י העירייה בכספי תרומות. מערכת הלמידה נבנתה על פי הנחיית ראש העיר יונה יהב, במסגרת הלקחים אותם הפיקה העירייה בעקבות מלחמת לבנון השנייה על מנת לאפשר לתלמידים להמשיך, ככל הניתן, בשגרת חייהם ובלימודים גם בעת חירום, כאשר לא מתקיימים לימודים בבתי הספר.